Helgens bravader



I fredags så kom killarna hem från lumpen på permis och naturligtvis så skulle det firas med att gå ut på öltältet. Själv så hade man ju "turen" att man skulle jobba hela helgen så jag hade ju inte tänkt följa med ut men så vart det ju inte. Så i fredags kväll efter att jag hade slutat jobba (slutade kvart över 20 istället fär 21) cyklade jag hem och fixade till mig innan jag trallade över till tiina. Satt och snackade ett tag och väntade på att dansken skulle komma så vi kunde dra ner på öltältet.

När vi väl kom ner dit så träffade vi victor, natha, wearner, madde, annelie, knasen och många fler. Drack bara en cider för jag skulle upp tidigt på lördag morgonen och jobba. Drog hem vid tolv tiden för att krypa i säng på en gång för att få några timmars sömn. Hade det jätte skoj den kvällen men det var bra seg sen på morgonen när man skulle jobba men det gick bra endå, jobbade som tur va bara till kl 14.

Efter jobbet pratade jag med tiina och kollade om vi skulle hitta på något som att titta på film men vi kom inte fram till något. Sen så kom dansken över och hämtade sina öl som han hade lämnat här, killade upp till tiina sen och satt och snackade lite skit innan vi gick ner på stan där vi träffade chrille. Vi drog iväg och lyssnade på kajrocken men det sög totalt så det vart tivolit istället. Åkte lite karusell så magen vände sig ut och in, snurrigt i huvudet vart det också känndes som fylla fast utan alkohol.

Sen så vart det öltältet och några cider, kunnde inte dricka så jätte mkt den kvällen heller för jag skulle upp och jobba dagen efter. Träffade på madde, wearner, annelie och min morbror, han var så snäll och bjöd på cider. Mådde inte så jätte bra sen efter som jag inte hade ätit något sen lunchen på jobbet som var kl 12. Är man duktig eller men efter lite luft och en promenad så mådde jag bättre. Kom hem vid tolv snåret igen, var seg som tusan dagen efter på jobbet men som tur var så var det sista dagen där.

Sen efter jobbet trallade jag hem till tiina och tittade på film med henne och dansken. Tittade på någon krigsfilm som var helt oki. Sa hej då sen till dansken som skulle åka till baka till lumpen på kvällen.

Ska åka upp till killarna vecka 38 under helgen då det har besöksdag. Dansken har fixat gratis biljetter åt oss dit och hem, så är vi tvugna att gå i uniformer när vi är på området och besöker dem. Åh vad skoj det ska bli att få åka upp till de och träffa dem där och se hur det ser ut på området.

Ditt ord

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0