Veckorna som har varit

    



Det är mkt som har hänt under de senaste veckorna. Det som dominerar mina veckor är jobbet vilket jag vid det här laget har ledsnat riktigt ordentligt på. Det är jobbigt att gå upp tio i 6 på morgonen för att sedan börja jobba antingen kvart i 7 eller 7. Och när jag inte jobbar förmiddagar så är det eftermiddagar då man kan börja allt ifrån 13.30 - 16 och sen sluta 21 eller kvart i 22. Och extra jobbigt är det när man jobbar helger när man helst utav allt skulle vilja vara men vännerna och festa.

Men jag får tänka på pengarna jag kommer att tjäna och allt roligt jag kommer att kunna ha för dem.
Det är synd att man måste dra skatt på det men hellre betalar jag skatt och får tillbaka lite nästa år än att bli återbetals skyldig.

När jag inte har jobbat så har jag umgåtts med mina vänner, åkt ner till djulö och badat.
Åkt på små bilturer med tiina, chril och dansken. Ena gången hamnade vi ute i sköldinge vid väcken
där vi fikade och hade skoj. Just då var det inget annat som existerade i våra huvuden som jobb, lumpen, vad man ska göra efter sommaren osv utan vi njöt bara utav stunden.
Vi pratade gammla minnen från fester på vägen hem, det vart många skratt under den bilresan.

Sen vart det fredag den 28 juli och sista festen med gänget för två utav våra killkompisar skulle åka in i lumpen på måndagen. Det var en avskedsfest som hette duga, det fick presenter ock kort från oss så de skulle veta att vi skulle komma att sakna dem. Det vart många tårar som föll den kvällen med oxå många skratt. Förfesten/avskedsfesten hölls hos tiina sen vart det ner på krogen och san marion där vi sjöng för
killarna och sen så gick de två upp och sjöng we are the champions. Kvällen slutade på barbros med mkt dricka och dansande.

Åkte bakis och trött på malmamarknaden dagen efter med tiina, madde, dansken och wearner. Åkte en massa karuseller, gick runt bland alla stånden och köpte lite grejor.
Sen på måndagen så gick annelie, victor och jag till tågstationen kvart i 8 och vinkade av dansken och chrille som skulle ta tåget upp till enköping och lumpen. det känns tomt här i stan utan de två men det komme rhem nu till helgen som kommer :)

Nu i dagsläget så har jag bara 5 arbetsdagar kvar var av att jag ska jobba hela helgen, typiskt nu när killarna har permis från lumpen men jag ska festa endå även fast jag kommer att få gå till jobbet bakis.
Sen den 14 ska jag börja plugga igen, blir att plugga till tandsköterska på distans.

Sen nu fram över ska jag åka till sthlm och shoppa lite skor och kläder men först och främst så ska jag till norrköping den 25 och pierca tungan. Annelie, victor och agnes ska följa med mig till norrköping för de ska oxå till piercaren.




Ditt ord

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0