Kortet är draget

Slutade vid lunchtid i dag så när jag kom in till stan så vart det fika med victor vid 1 tiden. Det var trevligt att träffa honom igen, har inte sett honom på evigheter. Vart en liten shopping runda på stan sen, handlade lite skönhetsprodukter.

Vart en sväng ner till plåtis däck för att balansera däcken då det skakade i bilen men det var inte däcken som var boven i dramat. Åke ialla fall hem och käkade mat och sen ringde jag ut till min mosters sambo. Han tycke jag skulle titta ut på en gång så kim och jag åkte ut till sköldinge.

Lagom när vi kommer ut till de så börjar det rycka om höger fram däck och det visade sig att det var bromsoket som hade gett upp. Ringe runt och de på ljud dämpar servic var så snälla och höll öppet några minuter längre så vi kunde åka in och köpa ett bromsok utav de.

Det gick riktigt fort in till stan och min mosters en vart det sambo tycke jag körde som en biltjuv. Vart ialla fall 1200 fattigare med det var det värt. Sen vart det tillbaks ut till sköldinge för att montera det. Karlarna drack öl och monterade oket medans jag och min moster satt på trappen och snackade skit och gosade med hundarna.

Nu går bilen äntligen som en klocka igen. Vart en sväng till willys och handla lite små saker för snyggingen har lovat att baka hallon/björnbärs paj i morrn. Nu så har vi båda landat i soffan och tittar på family guy.

/M





Ditt ord

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0