Skulle kunna tänka mig en sådann

I går innan vi skulle somna så kom vi in på ämnet hund och vi spånade på vilken sorts ras vi skulle kunna tänka oss att ha. Kim var sugen på en boston terrier, tax, leonberger, berner sennen, rottis eller tjeckoslovakisk varghund.

Jag dissade de flesta utav de allernativen förutom berner sennen och tjeckoslovakisk varghund, skulle dock kunna tänka mig en rottis också. Men det känns inte som någon bra första hund. Tjeckoslovakisk varghund tror jag kan bli svårt att hitta en uppfödare i sverige och ifall man hittar någon så lär det kosta många tusenlappar.

Dock så fasnade jag starkt för berner sennen dels för att den är så vacker och har så härlig päls man kan gosa in sig i. Den har ett lungt temperamente, är en familjehund och sen är det en stor hund men endå inte klumpig. Min röst fall nog på en sån lurvig sak ifall vi någon gång skaffar en hund.




Nu blir det ialla fall sängen för min del, hoppas hjärta kommer hem snart och gör mig sällskap. I morrn är sista arbetsdagen för denna veckan, slutar redan vid lunch vilket är härligt.

/M

Ditt ord

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0