Det viktigaste är ju kaffet

Var en helt okej dag på jobbet, allt flöt på i vanlig ordninge förutom på eftermiddagen. Vid 14.15 tiden drabbades hela flen utav strömavbrott och vi höll på att rensa ut en tand så det var bara för oss att avsluta och lägga på en provisorisk fyllning då vi inte visste hur länge strömavbrotten skulle vara.

Det fanns inte så mkt vi kunde göra på jobbet så vi tänkte att då kan vi ju ta en liten förtidig fika men så kom vi ju på att attans vi har ju inte brygga kaffe! Jag dricker ju inte kaffe så mig gjorde det inte så mkt men för resten utav personalstyrkan är kaffe heligt så det vart lite suckar.

Men efter ca 20 min så kom strömmen tillbaka och vi satta fort som tusan på kaffebryggaren så folk skulle kunna få i sig lite kaffe. Men efter ca 8 minuter så vart det strömavbrott igen men det tog bara 5 min så var strömmen tillbaka igen och folk fick sitt efterlängtade kaffe.

Ja dagen gick ju riktigt fort tack vare detta lilla avbrott och det är ju aldrig fel, speciellt inte första dagen på arbetsveckan. Nu sitter jag i soffan och är fortfarande propp mätt efter middagen. Min kära sambo roar sig med att spela lite xbox medans jag sitter framför datorn och nördar lite. Betalade räkningarna förut och det sa bara svisch så var större delen utav lönen borta men men det är väl det pengar är tillför att stoppa i en massa hål.

/M



Ditt ord

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0