Turkiet

Ska berätta lite om hur min semster i turkiet var. Tog tåget upp med min mor (hon följde med på resan) till sthlm och sen vidare ut till arlanda så vi var där till 14 tiden. Vi chekade in och sen käkade vi lunch innan vi gick till våran gate för att vänta på att stiga på planet.

Planet lyfte vid 19 tiden och det var inget litet plan heller, vi var runt 300 pers som skulle flyga till turkiet. Landade turkisk tid kl 00.00 och hämtade vårat bagag innan vi gick till bussen som skulle ta och till hotellet. Bussresan dit tog ca 2 timmar inkluderat lite små stop på andra hotell innan vi kom till vårat. Vi checkade in och sen vart det sängen på en gång.

Lördagen vart det frukost och sen ner på stranden för att sola och bada. Upp 12.30 till hotellet för lite lunch och sen ner till stranden igen. Snack time kl 15 och sen ner till stranden igen för lite mer sol och bad. Gick upp till hotellrummet vid 17 tiden för lite power nap och sen fixa till sig innan vi gick ner ocj käkade middag runt 19 tiden.

Sådär såg nästan varja dag ut för oss då vi är några riktiga soldyrkare :P Fast på söndagen åkte vi på turkiskt bad som heter haman. Man fick först sitta i en bastu sen lägga sig på ett varmt stenbord där man vart skrubbad och tvättad. Sen fick man skölja av sig i kallvatten och sen inlindan i handdukar för att torka och efter det fick man masage.

Vi åkte till det turkiska badet vid 10 tiden och kom tillbaks till hotellet vid lunchtid och då var man helt avslappnad och mjuk i kroppen. Eftermiddagen spenderades på stranden.

Onsdagen gick vi på marknad som de brukar ha 1 gång i veckan, vi shoppade lite tröjor och bälten. Sen vart det åter igen stranden.

Ja våran semester bestod till 90% utav att sola, bada, äta god mat och bara ta det lungt så som det ska vara.

Vi åkte hem på fredagskvällen och landade på arlanda 05.30 och sen fick vi vänta ett bra jävla tag på våra väskor. 06.45 traskade vi ut från arlanda med väskorna och mötte upp hjärtat och hans som som var så snälla och körde hem oss så vi skulle slippa behöva vänta på ett passande tåg hem.