Gottigott

I väntan på maten fick jag ett infall och gjorde lite julgodis. Inget avanserat utan det vart rischoklad som är super lätt att göra.

Jag smälte ner 2 blockchokladskakor, en ljus och en mörk i en kastrull på svag värme. När choklade hade smällt så rörde jag ner puffat ris tills all chklad sugits upp i botten av kastrullen.

När det är gjort häller jag upp det på ett bakplåtspapper och brer ut det till en jämt lager. Sen får det stå och stelna, när kakan har stelnat är det bara att skära upp den i lagom stora bitar.

Det är enkelt och billigt att göra rischoklad och sen så smakar det super gott.
/M



Bara att skära upp bitar sen när den har stelnat

Ditt ord

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0