Många järn i elden

I dag har jag haft många järn i elden på jobbet. Jag har gått igenom en cheklista för alla våra röntgenaparater. Lite krångligt i början med när man väl hade fått humm om det så gick det lätt som en plätt.

Eftermiddagen spenderades i sterilen där jag fixade med disken, polerade även våra bildplattor som vi använder när vi tar kort på tänderna. Där imellan hade en utav hyginisterna ett återbud så jag skojade och sa att hon kunde får kolla ifall jag hade någon tandsten. Hon nappade på erbjudanet så hon plockde bort den lilla tandsten jag hade och sen polerade hon mina tänder så nu är de vita och fina.

Påvägen hem fårn jobbet stannade jag till på willys för att handla lite ingredienser så jag kan baka saffrans skorpor i morrn och senare i veckan så skall jag baka en cheesecake. Var bra mycket folk där inne men det gick endå snabbt och smidigt att komma därifrån.

När jag kom hem så hade min underbara karl maten klar vilket var toppen då jag var utsvulten då lunchen på jobbet inte smakade så bra idag. Nu ska jag bara varva ner och ta det lugnt. Carlo skulle tydligen komma förbi en sväng och kolla på lycktorna till pontiacen.

/M


Ditt ord

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0