1:a advent

Det känns inte som 1:a advent, kanske för att det inte finns någon snö ute som faktisk ger den där riktiga julkänslan. Men lite julkänsla är det ändå i lägenheten med alla tomtar, isbjörnslampa och självklar julstrumpan.

I dag har jag varit över en sväng hos min mor, hon hjälpte mig att fylla i papprena från f-kassan. När det var klart åkte vi ut till min svärmor då hon skulle ha öppethus i sin pyssel lokal. Mamma handlade en hel del, en del utav sakerna skall vi ge bort i 30 års present till min kusin.

Efter shoppingen så åkte vi hem till min kusin för fika och så passade jag på att lämna av lite smink till henne. När jag kom hem sen så käkade jag lite sen lunch och sen vart det teve tittande.

Tog tag i det där diskberget vi hade skapat, när jag hade kommit igenon 1/3 så kom älsklingen hem. Han var så gullig och började med maten medans jag höll på med disken. Nu ligger maten och jäser i magen och strax ska räkningarna betalas. Inte det roligaste man kan göra men det är ett nödvändigt ont tyvärr.

/M


Ditt ord

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0