Brandutbildning

Torsdag och dagen till ära så hade vi brandutbildning på eftermiddagen så vi jobbade bara med patienter fram till kl 14. Det gjorde mig inte så mkt då jag fick gå upp i natt då hostmedicinen inte värkade.

Det vart till att dricka en kopp te och sen ta en till hutt med hostmedicin. Kröp ner i sängen vid halv 1 tiden, sen tog det ca 1 timme innan jag slutade hosa och somande. Men gud vad hårt jag har sovit under de få timmars sömn jag fick.

Brandutbildningen vi hade idag var jätte bra, vi gick igenom hur man ska gå till väga vid en brand. Vad man ska tänka på, hur man kan minimera samt förebygga bränder. Vi avslutade utbildninge genom att göra några praktiska övningar som att släcka en brinnande docka med en filt samt släcka en eld med kolsyrebrandsläckare.

Nu är det kväll och middagen ligger i magen och jäser. Ska hoppa in i en varm dusch snart men först ska jag köra igång men maskin tvätt.

/M


Ditt ord

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0