Förbaskade nycklar

Det är super praktisk med lägenhetsdörrar som låses atomatisk som man inte behöver låsa efter sig när man går ut. Dock är inte inte lika kul när man inser att man inte fått med sig hemnyckeln för har man en dörr man måste låsa efter sig så innebär ju det att man alltid har med sig hemnyckeln.
 
I dag när jag skulle åka iväg och fixa lite ärenden så tog jag min nyckelknippa som vanlig och åke iväg. Sen när jag kom hem och skulle gå in på gården kollar jag på nyckelknippan och inser att det fattas några nycklar.
 
Det är så att jag har två bilnycklar, ena hänger på knippan med nyckeln hem till mig och till mina föräldrar. Den andra bilnyckeln hänger på en knippa för sig med en kundvagnspeng.
 
Naturligtvis hade jag ju tagit fel knippal när jag gick ut. Som tur är bor mina föräldrar ca 1 kvarter bort och har extranyckeln hem till oss. Så jag knatade över dit och som tur var så var min far hemma så jag kunde hämta nyckeln.
 
Vad har jag lär mig ut av detta (inte första gången det händer heller) jo att hänga knippan med enbart bilnyckeln långt ifrån min vanliga nyckelknippa ^^
 
Åh vad min sambo kommer skratta åt mig sen när han får reda på det här, men det bjuder jag på :)
/M
 

 
 

Ditt ord
Postat av: malin

hahahahaha xD men det är ju lätt hänt verkligen. vi har också automatlås men jag lovar att jag kollar mina nyckar ca 3000ggr innan jag går ut också xD hehe det ska jag göra fast nu ska jag ju ha uppehåll några dagar efter idag ^^

2012-08-13 @ 13:16:11
URL: http://formenmotettrikareliv.blogspot.se/
Postat av: Art By Tina - Konst & Fashion

Åh jag har låst ute mig så många gånger, fruktansvärt irriterande.

2012-08-13 @ 15:01:42
URL: http://trueborn.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0