Årsresumé

Tänkte försöka mig på att skriva en liten resumé över året som har gått.
 
Januari: Mitt 2:åriga vikariat som tandsköterska i flen tog slut. Iställlet så vart jag fritidsforskare (läs arbetslös). Annars en rätt händelselös månad.
 
Februari: Firaden en mysig alla hjärtans dag, vart även en hel del pysslande under denna månad. Han med att baka en massa gott som piroger, negerbollar och cakepops. Avrundaden denna månaden med fest på live and jive med likasinnande människor.
 
Mars: Sophias hund Lily fick 6 små valpar så det vart mycket valpmys denna månad. Fortsatte att pyssla, började även bli hurtigare och gå en massa PW:s. I slutet av månaden fick jag äntligen en operationstid för att plocka bort min gallblåsa med 14 tillhörande stenar.
 
April: Valpmys, pw:s och så lärde jag mig att dricka rödvin. Renoveringen av vår bil gick inte så fort fram som vi hoppats på. Så för att kunna åka jänkare till sommaren så köpte svärfar en mustang som vi skulle få låna under sommare.
 
Maj: Valborg firades med grannarna. Sommarvärmen slog till som bara den. Bytte hårfärg och vart rödhårig.
 
Juni: Nationaldagen friades med middag på resturang med sambon då vi även hade vår 2 års dag samt 1 års dag som förlovade. Firade en försenad nationalfirande i laxå hos vänner ( det har blivit en tradition). Fick sommarjobb på hemtjänsten i vingåker. Avslutade månaden med rockabilly fest och firade min 25 årsdag i förskott.
 
Juli: Fyllde 25 år och firade in dagen på en rockabilly fest. Annars bestod månaden mest av jobb.

Augusti: Vi åkte upp till rättvik på Classic Car Weekend där vi även träffade malin och tobbe för första gången. Lärde känna henne via bloggen så efter att ha snackat typ 4 månader så var det äntligen roligt att träffa henne i verkligheten. Denna månaden så tog mitt sommarjobb slut och jag vart åter igen fritidsforskare.
 
September: Jag tatuerade mig, denna gången var det överarmen som till sätta sitt liv till. Bytte hårfärg typ 3 gånger på 2½ vecka. Från rött till blont till brun och sen slutade med att det fick bli svart igen. I slutet av månaden så skaffade jag ett träningskort på hälsogymmet.
 
Oktober: Mitt nya liv med träning började och jag älskade det. Drog ihop en fest med alla underbara vänner, även det har blivit som en lite tradition.
 
November: Gym, gym och lite mer gym. Lite shopping i norrköping och så skaffade jag två tatueringar till. Blev körsbär på vardera vad. Bakade en massa fika bröd, kollade på breaking dawn part 2 på bio. Vart även ett besök på ikea och biltema.
 
December: Älsklingen fyllde 25. Besökt våra vänner i laxå som fick sitt andra barn, vart en massa bebis gos. Tränat och haft en trevlig jul med familjen. Avslutar detta år med god mat och mycket kvalitetstid med min sambo.

Ditt ord
Postat av: Malin

vad kul att läsa :) jag minns faktiskt inte så mkt av mitt 2012 :O haft ett ganska händelselöst och dåligt år även om det funnits flera bra stunder. detta år ska bli great! det var så kul att ses i verkligheten! gallblåsa med 14 stenar?! det ända jag känner är en väldig smärta bara jag läser detta :( vad ska ni ut på för trip idag? :) vi var bara hos svärföräldrarna igår och åt god mat, smällde lite raketer vid tolvslaget och gick hem till Bella :) var ju tvungen att spela på bingon med då jag vann lott sist o Tobbe köpte en fast vi hade räknat fel på dag ^^ trodde det skulle vara i söndags men men ^^ vann dock inget :O

2013-01-01 @ 11:53:43
URL: http://formenmotettrikareliv.blogspot.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0