Piffa till värmeljus

Jag har ju haft lite idé torka när det kommer till att pyssla men det börjar släppa nu. Fick en idé tidigare ikväll när jag fick syn på mina värmeljus.

Värmeljusen ser ju rätt så tråkiga ut speciellt ifall de står på ett vanligt fat eller bricka. Så för att göra de lite roligare så plockade jag fram lite tjockt papper med mönster på (brukar ha det prappret när jag gör kort). Tog även fram en svart penna, dubbelhäftande tjep och en sax.

Jag mätte hur höga värmeljusen var och klippte sen till remsor av pappret som räckte runt hela ljuset. Skrev sen små ord på remsorna som hope, faith och love.

Satte sen den dubbelhäftade tejpenbaksidan av pappret, drog bort skyddspappret från tjepen och tryckte fast det runt värmeljusets metalhölje.

Voilá, så har du helt plötsligt lite tjusigare och personliga ljus.
/M



Ditt ord

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0