Dag 12

Det här saknar jag.

Jag saknar min underbara mormor som gick bort alldels för tidigt, hon vart bara 65 år. När jag var liten så jobbade mamma natt och pappa började jobbet innan hon hann hem. Så för att jag inte skulle vara själv hemma och för att slippa dagis fick jag vara ute hos min mormor och morfar. Mormor försökte lära mig och mina kusiner att vara ute i skogen och plocka svamt samt bär vilket inte vi tycke var någon jättehöjdare. Hon brukade ibland beklaga sig lite över att vi var enda riktiga betongbarn men hon älskade oss lika mkt för det.

Jag saknar mormors ugnsbakade leverpastej, det finns ingen som kan gör lika god som hon gjorde. Jag skulle nog kunna ha ätit ihjäl mig på den. Och när hon hade varit ner i skåne (hon var skånska) brukade hon komma hem med leverkorv som vi nästan slogs om för att vi båda tyckte den var så himmla god :D

Vissa dagar saknar jag henne sjukt mycket och önskar hon kunde vara här för att se vilket underbart liv jag har skapat mig. Jag tror hon skulle skratta gått åt att det just är en sköldige karl som har fångat mitt hjärta då hon själv var en sköldingebo.

/M


Ditt ord

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0