Dag 17

3 saker jag vill förändra i världen.


Arbetslösheten

Jag skulle vilja ändra på det så det finns möjlighet för alla att kunna jobba. För som
det ser ut i dagens läget så finns det inte jobb till alla människor som går arbetslösa.
Sen tycker jag att politiker och högt uppsatt tjänstemän borde få mindre i lön och
skippa de där jävla bonusarna samt fallskärmarna de får. Samt att politiker som går
i pension vid 35 inte skall få 32 tusen utbetalt i pension innan skatt utan att göra ett skit.
Måste de som är arbetslösa slita arslet utav sig för att hitta ett jobb för att få rätt till sin a-kassa
tycker jag även politikerna ska göra rätt för sig.

Dödliga sjukdommar

Jag skulle vilja ändra och se till att alla dödliga sjukdommar som drabbar unga som gammla
försvinner. Med dödliga sjukdommar så menar jag bl.a HIV, hjärn tumörer och cancer. Många utav
dessa sjukdommar drabbar folk i för tidigt ålder som änns inte har fått en chans att leva sitt liv.


Krig
Jag vill få ett slut på det så folk ska kunna få bo och leva tryggt i sina länder utan
att behöva vara oroliga för ifall deras hem invaderas att militärer. Att de ska kunna få ha sina
egna politiska åsikter utan att behövar vara rädda för att bli straffa över det.


Ditt ord

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0