Ärlighet & stå för det du sagt/gjort

Många pratar om att de är så ärliga och står för det de har sagt och gjort. Men när det väl kommer till kritan så är det inte många som vågar stå för det de har sagt.
 
Jag tänker inte påstå att jag är något helgon när det kommer till det för det är jag absolut inte. Men jag försöker alltid vara ärligt och att försöka bli en bättre människa. Med tiden som går och ju äldra man blir inser man att  ärlighet lönar sig i längden.
 
Visst kan det göra ont att vara ärlig ibland med oftast så uppskattar folk att man är ärlig hur ont det än gör en att man ljuger de rakt upp i ansiktet. Jag tar hellre att någon är ärligt och säger som det är till mig än att de ljuger mig rakt upp i ansiktet och man sen kommer på de.
 
För i många fall så gör lögnen tio gånger ondare än om man fått höra sanningen på en gång. Och om du har ljugit så stå då för det istället för att komma med bortförklaringar. Bättre att säga att förlåt jag ljög, jag gjorde verkligen bort än att dra ännu fler lögner.
 
Sen det här med folk som inte kan stå för saker de gjort utan försöker skylla ifrån sig på ett eller annt sätt. Det slår bara tillbak mot än. För förr eller senare så kommer alltid sanningen fram och då är det personen som ljög som står med rumpan bar.
 
Jag förstår inte vad folk vinner på att ljuga ihop saker om folk. Ex att han ligger med varenda brud han ser, hon kan inte ta hand om sitt barn eller hon tror hon är något för att hon är tillsammans med honom. Vad får folk ut av att ljuga ihop och sprida ut sådana saker om folk?!
 
För om det skulle hända de så skulle de bli ledsna och jätte arga på personen som gjort det. Och de skulle undra varför någon skulle göra en sådan sak mot de.
 
Nej var ärligt mot både dig själv och andra samt stå för vad du säger och gör. För förr eller senare så kommer alltid sanningen fram på ett eller annat sätt. Tänk på det innan du ljuger nästa gång!
/M
 


Ditt ord
Postat av: Jennie & FrökenFlis

så sant! Bra skrivet! :)

2012-06-26 @ 09:51:53
URL: http://jenniesays.blogg.se
Postat av: malin

håller med dig.. ärlighet varar längst! jag skulle hellre veta sanningen hur ont de än gör för stunden än att gå och dra på de sen få reda på't på annat sätt :(

2012-06-26 @ 10:07:40
URL: http://formenmotettrikareliv.blogspot.se/
Postat av: Madde

Så sant så sant.. Man har ju fått vara med om de en del gånger..

2012-06-26 @ 13:55:20
URL: http://shabo.blogg.se
Postat av: anna

kan bara hålla med, men många som påstår sig vara ärliga är fan inga helgon sj..jag e alltid ärlig, roligt att folk tror man e oärlig..men for what liksom? vissa tror sig veta allt om allt å alla fast de inte vet ett skit. jävligt bra skrivet gumman!! varför hålla käft, säg va du tänker å va du vill säga..varför ens hålla de inne?

2012-06-26 @ 21:59:27
URL: http://thellan.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0