Tips på en snabb och god pastarätt

Jag tänke tipsa er om ett snabbt, enkelt och gott pastarätt som jag brukar tillaga. Det ni behöver är 4-5 skivor lövbiff, 2 burkar med creme bonjour karl johan, pasta och ev en lite gul lök. (räcker till ca 4 portioner)
 
Strimla och stek lövbiffen i en djup panna med liter smöj eller olja i. Krydda med lite aromat. Fin hacka löken ifall du vill ha lök i maten. Låt fräsa med kötten så löken blir mjuk.
 
Koka pasta enligt anvsning på paketet, man kan ha vanlig pasta eller färskpasta. Bara att välja efter det man tycker är godast.
 
När köttet är klart så häll ner båda brukarna med creme bonjour karl johan i pannan med köttet och låt puttra ihop. Häll av pastan och servera den med lövbiffen i svampsåsen.
 
Det går snabbt och enkelt att tillagat och är jätte smarrigt. Det är svårt att inte ta två portioner utav det, tycke ialla fall jag :)
/M
 
 


Ditt ord
Postat av: Felicia

Frågestund på bloggen just nu! Fråga gärna något :)

2012-06-24 @ 11:38:22
URL: http://fnsb.blogg.se
Postat av: Emma

Va hungrig jag blev nu. :p

Svar: haha så det kan bli ibland :)
Maddiie

2012-06-24 @ 15:12:58
URL: http://Eembla.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0