Tips på god sås/dressing till mat

Ibland när jag lagar mat och vi ska ha någon creme fraiche sås så tycker jag det är svårt att komma på varierande smaker. Det brukar sluta med att man alltid gör vitlöks sås med lite smak uta chili.
 
En dag kom jag på när jag hittade en halv påse med dip som man har till chipsen att den här skulle man ju kunna använda och ha som sås och inte bara som dip.
 
Vem har sagt att man bara måste använda det till att dippa chips, jag tycker det passar perfekt till ex klyftpotatis och en köttbitt.
 
Sen finns det ju hur många olika dip smaker som hels så man kan ju verkligen variera efter smak och humör :P
/M
 


Ditt ord
Postat av: malin

åh att man inte tänkt på det :O finns ju massa smaker :D jaa hoppas det med, här regnar det också till o från, grått ute :/ men blir kul ändå :D skulle sätt dom med sambon förra året i globen (fick de som födelsedagspresent) men vart dålig så idag ska jag se dom bannemej ;D

2012-06-26 @ 11:26:18
URL: http://formenmotettrikareliv.blogspot.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0