Blomdekoration

Det har blivit mkt pysslade i dag för min del. Fick för mig att göra små söta hjärtat i ståltråd att ha som dekoration vid några utav mina gröna blommor.

Jag tog en lagom lång ståltråd och virade sen en tunn silverfärgad ståltråd runt den. Formade sen ståltråden till ett hjärta.

Trädde sen en/två pärlor på en kort ståltråd, gjorde en liten ögla i ena änden så pärla inte skulle åka av. Den andra änden av ståltråden fäste jag i hjärtats böj.

Jag hängde sen upp det ena hjärtat med en genomskinlig tråd i än utav blommorna. Det andra hjärtat lutade jag emot stammen på den andra blomman.

När jag ändå var igång och pysslade så gjorde jag en till blomma i spets men denna gången så la jag till några lager utav det prickiga tyget som jag hade använt till att göra hårbandet utav.

/M










Ditt ord

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0