Pyssel med spets

Hittade en gammla vit spets gardin när jag var uppe på vinden i dag. Jag tog med mig den ner och fick en idé om att göra små söta påsar av gardinen.

Sagt och gjort klippte jag ut två lika stora bitar av tyget och sydde ihop 3 utav sidorna. Högst upp där öppningen är gjorde jag små hål i tyget och trädde en brunt sidenband igenom så man kan knyta ihop påsen. Längst ut på bandets ända sydde jag fast varsin pärla som dekoration.

Min tanke med de här små söta påsarna är att man kan använda de att lägga ner små presenter som man skall ge bort. Det kan ex vara roligare att ge bort en fint halsband som ligger i en söt spetspåse än i en tråkig ask.

/M


Ditt ord
Postat av: Madde

Jätte fina, vilka ideér du får :) Själv sitter man fortfarande och klurar på min pidestal :P

2012-03-04 @ 21:32:34
Postat av: Maddiie

Tack så mkt :) du ska se att det lossnar snart, hade själv idé torka ett tag. Du får googla för att få lite idéer det gjorde jag :)

2012-03-05 @ 08:42:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0