Målarfärg & hårfärg

Har pysslat lite nu i kväll, har bla målat mina damejeanner vita. Dock så behövs det ett till lager med färg innan de är klara men det får bli i morrn.

Tog en dusch och tvättade håret vilket resulterade i att den röda färgen släppte lite, jävla glashår jag har. Men jag var förbered på det, köpte nämligen hem en rödhårfärg igår. Så efter att ha torkat håret så vart det bara att kleta i hårfärgen.

35 min senare så är håret mörkrött, vart lite mörkare än när vera färgade det i måndags men det gör inget. På lördag så ska jag inhandla en färgbomb till håret för att ge en exra färgboost när jag tvättar det. Det gäller att övertyga mitt hår om att det ska suga upp och behålla färgen.

Nu ska jag kolla på lite teve och mysa med hjärtat. I morrn blir det upp tidigt då det är sjukhuset som står på schemat sen får vi se ifall det blir någon promenad. Det hänger på vädret, har ingen lust att gå i regn och bli sjuk.
/M


Ditt ord
Postat av: Cassie

Hur mycket pengar lägger du på ditt hår, eftersom det är glashår och uppenbarligen lite problematiskt? Finns det ingen behandling du kan göra,som kan underlätta eller i bästa fall göra så att du slipper allt bök? Eller det har du säkert redan kollat upp :)

2012-05-10 @ 10:14:24
Postat av: Maddiie

Sv till cassie: Den här gången när jag gick till frissan kostade det 1500 kr men då var jag först tvungen att avfärga håret då jag haft svart hår ett tag, sen så färgade vi det rött samt klippte det.



Annars så kanske jag la ut ca 500 kr var annan månad när jag färgade det hos frissan. Men nu har jag börjat färga det hemma så då blir det väl ca 150 kr i månaden kanske.



Nä utan det är bara att vara envis och vänta på att håret blir mättat på färgen så den slutar släppa.



Ska köpa en färgbomb som kommer göra att den röda färgen sitter bättre vilket kommer göra att jag inte kommer behöva färga det så ofta :)

2012-05-10 @ 13:38:57
URL: http://maddiie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0