Tips - Rödbetor i ugn

Jag brukar ofta göra egna klyftpotatisar i ugn med div rotfrukter som morötter och palsternacka. Men så funderade jag på ifall de kunde bli gott att ha med rödbetor.
 
Mina föräldrar hade testat att ha med rödbetor och de tycke det vart himla gott. Så jag kände att det kunde vara värt ett försök även fast jag annars inte tycker om denna rotfrukt. Vare sig som rödbetssallad eller som inlagda i skivor.
 
Men den var förvånansvärt god när den var tillagad i ugn men potatis, morötter, palsternacka och lite gul lök. Så det kan jag verkligen tipsar er om att testa ifall ni vi få i er bla mer c-vitaminer, antioxidanter och få en färgklick i maten.
 
Om ni nu ska testa att göra rödbetor i ugn så vill jag tipsa er om att använda handskar när ni ska skala och skiva rödbetorna då de färgar av sig mycket. Och det är väldigt svårt att tvätta bort den röda färgen ifall ni får den på händerna.
/M
 
 

Ditt ord
Postat av: Betty Bones

Sv: Ja men visst.. Eller okej, min grabb äter lax om det är i sushi-format, haha galet!

2013-02-10 @ 20:06:32
URL: http://bettybones.blogg.se/
Postat av: Anonym

Rödbetor är så gott. Använder dem helst i juice dock.

2013-02-11 @ 04:08:28
Postat av: Malin

åh bra tips, aldrig tänkt på just rödbetor heller! ska definitivt testa :) färg på maten är ju bara roligt och gör det ännu godare! önskar dig en bra dag! några planer?

2013-02-11 @ 06:53:19
URL: http://formenmotettrikareliv.blogspot.se/
Postat av: MissC

Testa att ha små bitar fetaost och solroskärnor uppe på rödbetor i ugn. Mycket gott :)

2013-02-11 @ 22:53:20
URL: http://misscdesign.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0