Vissa borde komma med en varningstriangel

Mötet på af kändes meningslöst, det var en tant som pratade om hur det var att jobba inom vården. Vad som krävdes av de som söker jobb och hur man går tillväga med att söka jobb inom den branschen.
 
Allt det där lärde jag mig före typ 7 år sen då jag tog studenten (jävlar vad gammal jag kände mig nu) från vårdskolan. Jag har varit inne i vårdbranschen enda sen dess och har både mor samt svärmor inom samma bransch så det jag inte vet själv kan de alltid uppdatera mig om.
 
Efter mötet åke jag hem och svidade om till träningskläder och drog till gymmet. I dag gick det jävligt segt på crosstrainern, så det vart bara 12 min. Desto bättre gick det att träna benen så nu känns de som klubbor.
 
Handlat på willys, fått i mig lite lunch och så har jag betalat skatten på bilen som damp ner i brevlådan i dag. Nu ska jag ladda om och ta tag i disk och dammsugning, ingen som vill byta med mig?
 
Åh på tal om överskriften så höll en gammal kärring på att backa på min bil när jag skulle parkera på willys. Det där med att titta i speglarna innan man börjar backa så inte passerar bakom en det verkar inte finnas hos vissa.
 
Dessutom så körde tanten en merca så jag borde ju nästan ha sett detta scenario framför mig för gamla människor i mercor borde komma mer en varningstriangel! Alla dåliga förare jag har råkat ut för har majoriteten kört mercor så jag börjar nämligen bli allerigisk mot denna kombination.
/M
 

Ditt ord
Postat av: Anna Katana

Gamla tanter alltså, haha.

Trist att gå på sådana möten där man redan vet sakerna. De kommer ju aldrig med något nytt liksom.

2013-02-12 @ 14:24:45
URL: http://annakatana.devote.se
Postat av: basebollivet.blogg.se

Det är lite läskgit hur många "gamla" som kör. Inte för att dem är gamla men för att det är så uppenbart att dem inte ser och har dålig koll =/

2013-02-12 @ 18:52:06
URL: http://basebollivet.blogg.se/
Postat av: Hanna W ❥

gamlingar .. suck! :} haha

2013-02-12 @ 18:57:05
URL: http://mammahjartat.blogg.se
Postat av: MissC

Borde bli lite hårdare på att dra körkortet när förrvirrig och dålig syn. Har länge tyckt att sjukhusen ska rapportera när de ser sådant. Tycker nog inte att man ska köra om kring om man är dement exempelvis :s

2013-02-13 @ 16:59:32
URL: http://misscdesign.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0