Klurigt att ta sig fram

Var ute på jobbet i sköldinge och fixade med tidsrapporten påvägen hem åkte jag ner på stan för att köpa köttfärs. Köpte även go lunch i form av 12 bitars sushi, nom nom.
 
Sen kom den där mindre roliga biten att försöka ta sig hem från centrum till den norra delen av stan. Det är nämligen så att det har spärrat av bron den ända närmaste vägen att ta sig till den norra sidan. I drygt 1 månad kommer den vägen va avstängd då de har borrat bort en bit av bron pga att de ska göra ett till tågspår som går under bron.
 
Så det vart till att klura ut den näst snabbaste samt lättast vägen hem utan att behöva stanna vid 311 stoppljus. Lyckades ta mig hem smidigt men då kommer vi till nästa sak att hitta en p-plats på rätt sida av gatan. Hade turen på min sida i dag och hittade än på en gång, hallelujah!
 
Inte nog med att det är p-förbud vissa dagar melllan 7-16 dessutom har de satt upp tillfälliga busshållplatser som gör att de få p-platser vi har ute på gatan har minskat med 2/3.
 
Nej jag längtar tills maj då stan går tillbaka till det normala då vägen ner till centrum öppnas upp, p-förbudet upphör och de tillfälliga busshållplatserna försvinner.
 
Usch vad bittert inlägg det blev men jag är glad för solen lyser och om några timmar ska jag till frissan :)
/M
 
 
 

Ditt ord
Postat av: Ninni

Sv: tack så mycket.. Ha en fortsatt trevlig onsdag/ninni

2013-03-27 @ 13:18:33
URL: http://ninnicka.se
Postat av: Sara

Hoppas det blir bra hos frissan :) Hoppas på bild sen ;)

2013-03-27 @ 13:31:40
URL: http://saralundins.blogg.se
Postat av: Malin

jobbigt att de ska hålla på bygga om överallt och ännu värre med denna datumparkering/förbud.. tycker de kan ta bort det nu när de inte är snö ^^ för nu lär de ju inte komma nå mer.. peppar peppar! skönt att turen var på din sida iallafall :) ååååh sushi<3

2013-03-27 @ 15:43:55
URL: http://formenmotettrikareliv.blogspot.se/
Postat av: Ping Lowhngren

Oht ack detsamma snälla du!^^
Oh va gott med sushi! 8D

2013-03-27 @ 16:17:38
URL: http://pinglowh.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0