Få sommar fina fötter

Nu när våren/sommaren är på intåg så slänger vi glatt av oss vinterskorna och skor om oss med bla sandaler, högklackat och ballerina. Men vi får inte glömma bort våra kära fötter som ska orka bära oss fram i dessa skor.
 
Här kommer några enkla tips för att få snygga fräscha sommar fötter att kunna visa upp i den där snygga öppna skorna eller på stranden.
 
* Smörj in fötterna regelbundet och gärna med en fet salva då huden på fötterna är upp till 20 gånger tjockar än på andra ställen på kroppen. Jag brukar använda helosan till mina fötter.
 
* Fila fötterna men helst inte mer än 1 gång i veckan och fila med en sandfil eller pimpsten. När du filar så se till att antingen fötterna eller filen är fuktig.
 
* När du klipper naglarna ska du klippa de rakt av och inte klippa de för kort heller. Sen kan du runda av kanterna försiktigt med en fil. En glasnagelfil är att rekomendera för den kan man fila fram och tillbaka med utan att nageln flisar sig. Filar du med en annan fil ska du fila åt ett och samma håll för att nageln inte ska flisa sig.
 
*  Massera fötterna lite då och då. Gör det själv eller fråga din partner ifall de kan skämma bort er lite.
 
* Lacka tånaglara i någon fin färg eller är du riktigt pysslig utav dig kan du alltid måla en fransk pedikyr
 
 
 

Ditt ord
Postat av: || mannen som kan prata om hundar ||

Jag borde ägna mig mer åt fotvård!!

2013-05-17 @ 17:15:17
URL: http://www.henrikolsson.eu
Postat av: Ninni

Ha en trevlig lördag i det fina vädret och njut av helgen :)

2013-05-18 @ 08:31:59
URL: http://ninnicka.se
Postat av: malin

riktigt bra tips :) ska börja ta hand om mina fossingar lite mer också! :D man glömmer dom lätt men tänk vad de får belastas o stå ut med...

2013-05-18 @ 10:33:37
URL: http://formenmotettrikareliv.blogspot.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0