En helg fylld med små guldkorn

Fredag: Startade dagen med tågstrul för min tandläkare men när hon väl var på plats var det fullt ös. Tiden gick fort och så helt plötsligt var arbetsdagen över och det var dags att ta helg. Sambon höll till i garaget på kvällen och jag bakade mini hallongrotter.
 
 
Lördag: Tog tåget till sthlm med några fina kollegor för att träffa ena tandläkaren som har slutat hos oss. Det var så kul och se henne igen, hon är saknad! Vi fikade, tog en sväng på stan och åt sen brunch på en jätte fin persisk restaurang. Maten var kanon bra, mätta och belåtna var vi några styckna som åkte hem. 
 
På kvällen så hjälpte jag sambon att byta glödarm på pelletsbrännaren. Käkade en god risotto till middag och kvällen avslutades med soffhäng. 
 
Söndag: Skulle ta en tur in till Biltema för att bla köpa en brandsläckare till ena bilen. Sambon överraskade mig med att vi skulle ta Bonnevillen in till stan. Snacka om lycklig tjej som äntligen fick åka jänkare igen efter att den stått nerplockad i nästan 3 år för renovering. Det var underbart att sitta i helsoffan utan bälte och lyssna på ljudet från V8:an.
 
Annars så har sambon tvättat bilarna och bytt till vinterhjul på ena vardagsbilen. Själv städade jag hela huset, tvättat, skrivit matlista och slagit in julklappar till svågerns barn. Vi har varit och storhandlat, fyllt på kyl/frys/skafferi. Nu blir det lite söndagsmys med chips och julmust.
 
 
 

Ditt ord
Postat av: || henrik olsson || mannen som kan prata om hundar ||

Jag hade behövt en del kakor nu!

2014-11-25 @ 18:05:24
URL: http://www.henrikolsson.eu

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0