Shitty monday

Det har inte riktigt varit min dag i dag, Startade med att jag sovit som en kratta under natten och mest rullat runt i sängen. Min stackars sambon fick tydligen både ett och två knän i ryggen under natt.
 
Väl uppe och fått frukost i mig så var det dags att sminka sig. Det gick bra tills det var dags att applicera mascara på sista ögat. Råkade blinka till och köra in borsten i ögat, hello tvättbjörn. 
 
Allmänt trött och seg på jobbet men försökte hålla humöret uppe och kämpa på. Allt gick inte som smort så lunchrasten vart lika med noll då ena behandligen drog över tiden. Shit happens, fick bli till att käka lunchlådan vid 15 fikat. 
 
Så nu ikväll har jag bara legat i soffan och tagit det lugnt. Har nyss tryckt i mig en bit twix cheesecake som jag gjorde i går samt en stor kopp teé. Tror nog allt det får bli en bit till för den var förbannat god!
 
 
 
 
 
 
 

Ditt ord
Postat av: Sara

Nej men fy, vilken jobbig dag.. Hatar sånna dagar :(

Låter gott med cheesecake! Är den svår att göra? :)

Svar: ja förhoppningsvis så blir morgondagen bättre :) Nej den är super lätt. Ta ½ paket digestiv kex och smula sönder och blanda med 50 gram smält smör. Tryck ut det i en rund springform med löstagbara kanter.Blanda 3 äggulor, 1 dl strösocker, 1 msk vanlijsocker och 300 gram philadelpiaost i en bunke. Vispa 4 dl vispgrädde fluffigt i en bunke så det bildar toppar. Sen vispar du ihop 3 äggvitor i en bunke med rena vispar så de blir fasta och fluffiga så man kan vända skålen uppochner.Häll i hälften av smeten i formen. Lägg sen ut twixbitar (3-4 dubbelpack) i formen dock inte så nära mitten då det blir svårt att skära i kakan. Jag la twixen som i två cirklar. Häll på resten av smeten och sen in i frysen i 5-6 timmar. Ta fram ca 20 min innan servering så den blir lätt att skära i :)
Maddiie

2014-11-03 @ 20:53:47
URL: http://saralundins.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0