När det inte blir som man har tänkt sig

Redan söndag kväll, helgen den gick fort som alltid. 


Fredagskväll efter jobbet vart det mest bara mys och ta det lugnt med mina grabbar. Var skapligt trött efter arbetsveckan.

I går var vi och storhandla på förmiddagen. Vid 15 tiden lämnade vi sonen hos hans farmor och farfar. De skulle vara barnvakt medans maken och jag skulle äta middag på harrys. 

Väl inne i stan upptäcker vi att harrys är stängt. Så då gick vi till O'Learys som ligger bredvid, big mistake!

Vi fick ett bord och beställde dryck samt mat. Fick vår öl/läsk och sen började den långa väntan på maten. Vi han dricka upp samt överväga att åka till burger king istället då vi var hungriga. 

Efter 1 timme kom våran mat ut och ja det smakade okej, varken mer eller mindre. Det var inte så jätte mycket matgäster så jag förstår inte riktigt varför det dröjde så länge. 

Kan tycka att personalen kunde ha sagt till att maten skulle dröja för då hade det varit mer okej. Men inte ett knyst, de kom inte änns fram under tiden vi åt för att kolla att allt var bra. Inte heller när vi bad om notan så frågade de ifall maten var bra och vi var mätta. 

Jag frågade till och med ifall det var vanligt att man skulle behöva vänta så länge på maten. Servitrisen skulle kolla med köket men vi fick aldrig något svar. 

Sjukt tråkig middagsupplevelse så vi åkte  fort hem sen till grabben. Fikade hos farmor/farfar innan det var dags att åka hem och natta sonen. 

Idag åkte sonen och jag in till mormor/morfar för fika och bus. Han somnde på fem röda i bilen påvägen hem. Var bara till att stoppa ner honom i sängen när vi kom hem. 

Vi har hunnit med en massa bus och städning på eftermiddagen. Så grabben vart trött och huset vart rent, perfekt!  


Ditt ord

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0