Helgen

I fedags efter jobbet lämnade jag av loke hemma hos hans farmor och farfar. Han skulle äta middag hos de medans jag och kim passade på att äta middag på tu man hand på villa sandhem. 


Jätte god mat har de där. Vi körde på en 3 rätters och det var så värt pengarna. 

Redo för middagsdejt med maken

I lördags vaknade grabben innan kl 6, tur var så kunde vi förhala uppstigningen en stund.  


Efter frukosten åkte vi hem till mina föräldrar där loke skulle vara medans kim och jag besökte megaloppisen.

Det drog mycket folk och det fanns väl inte så jätte mkt intressant, åtminstone inte för mig. Men det är kul att åka på ändå för man vet ju inte ifall man kanske gör något fynd eller inte. På tal om fynd så fyndade kim lite saker på loppisen.

Efter loppisen tog vi en fika på sultans innan vi åkte hem. Jag passade på att städa och organisera garderoben och lite kökslådor. Kim började riva duschväggen i källaren.

Käkade middag hos mina föräldrar på kvällen. Ungen var mer vild en tam när vi kom och vilket humör han hade när vi skulle sätta på oss kläder för att åka hem. Han blir som godzilla när han är trött.


Idag vaknade han kl 5.50 med ett jäkla humör. När kl var typ 7 så var frukosten intagen och ungen var mellan golv och tak. Drog fram dammsugaren så fick han hjälpa mig att städa för att dämpa hans energi lite. 

Busfröt som hjälpte mig att städa

Skrev en inköpslista medans kim fixade med tvätten. När kl var 10 så var vi hemma då hade vi hunnit med en sväng både på willys och biltema.


Mellis/thé stund medans kim åkte iväg och bytte till vinterdäck på bilarna. Efter lunch så somnade grabben på 5 röda så trött som han var.

Efter vilan åkte vi in till öob han och jag för att köpa en badrumsmatta, presentpapper och lite andra saker. Kom även hem med en radiostyrd bil som var en hit. 

Börjar få in snittsen på att köra den

Efter middagen så invigde vi nya bakaret nere i tvättstugan/badrummet. Loke tyckte det var super kul men godzilla vaknade till liv sen när vi skulle lyfta ur honom ur badet. 


Nu ligger han och sover sen drygt 1 timme. Det här med att ställa om klockan från sommar till vintertid har påverkat honom en del. Det märks speciellt på mornarna och kvällarna men förhoppningsvis rätar det ut sig snart. 


Ditt ord
Postat av: Henrik Olsson - Föreläsningar

3-rätters låter inte fel! :)

2018-02-05 @ 12:10:14
URL: http://www.henrikolsson.eu

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0