Inspirerad till att organisera

Ännu en arbetsvecka samt helg är gjord. Under veckan så har vi äntligen fått grävt och inkopplat bergvärme till huset. Det har gått smidigt och snabb när arbetet väl började, det är tydligen högtryck i större delen av Sverige på att gräva/installera bergvärme.  
 
Helgen har varit lugn, inga direkta planer utan bara tagit dagarna som de kommit. Åkte in till stan igår och gick en sväng i affärer. Köpte en ny mössa och långärmade tröjor till Loke samt en stickad tröja till mig själv. Tog en mysig fika/lunch på sultans innan vi åkte hem.
 
Natten var lite bökig då grabben vaknade med nästan 39 graders feber. Sen vart det inte bättre av att vi ställde om klockorna till vintertid. Så vid 5.45 tyckte han det var morgon men det gick att förhala till 7.15. Gick upp och käkade frukost och lekte i väntan på att far i huset skulle vakna.
 
Tog tempen på grabben och den låg på 38,8 så det vart en hutt alvedon innan vi snabbt åkte in och storhandlade. Sen vart det lunch och vila ihopp om att febern skulle gå ner. Icke då den steg till 39.8 men efter lite alvedon, vatten och vila så sjönk den lite. Resten av dagen har vi mest bara myst och lekt lite lugnt i omgångar. Blir en hemmadag i morgon för oss alla då jag vabbar med grabben och karln är hemma från jobbet med sin feber/förkylning.
 
Åh på tal om rubriken så snubblade jag in på en blogg som handlar om förvaring/organisering i hemmet. Förvaringsdrottningen.com heter bloggen och jag vart så sjukt inspirerad till att börja organisera i vårt hem. Första projektet jag tänker ta mig ann här hemma är att organisera skafferiet med hjälp utav plastbackar som jag ska märka upp så man lätt kan hitta och ha ordning i skafferiet. För det hjälps inte att man ibland städar och ställer iordning sakerna snyggt i hyllan för 2 veckor senare så är det totalt kaos där igen. 
 
Om jag kommer ihåg så ska jag ta en före och efterbild på projektet så kan jag ta och lägga upp det här på bloggen sen. Men nu ska jag in på Ikeas hemsida och botanisera bland en massa olika plastbackar. 

Ditt ord

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0