En liten...

Såg att det var jätte länge sen jag skrev här. Tänkte uppdatera lite kortfattat vad som hänt de senaste månaderna.
 
Vart sjuk i december, hostade som en tok. Det skulle visa sig sen i januari att jag fått luftrörsinfektion. Hostan och foglossningen gjorde så jag vart sjukskriven på heltid fram till 16/3 från jobbet.
 
Graviditeten överlag var rätt så jobbig då hostan gjorde så att det var svårt att andas. Kände mig nästan som en skruttig 80 åring.
 
Vi fick magsjuka i omgångar i februari. Kändes som en nära döden upplevelse. Men vi klarade oss som tur var med att bara få det 1 gång var.
 
Magen den växte så det knakade om det. Fick göra sockerbelastning 2 gånger för att se så jag inte hade graviditets diabetes, var negativt båda gångerna.
 
Gjorde en viktuppskattning på bebisen 2 veckor innan bf. Då trodde de att den vägde ca 4,1 kg. Fick en ny tid 3 dagar efter beräknad bf för att ha koll på vikten. 
 
Det besöket blev aldrig av då värkarna satte igång på morgonen samma dag som det bokade besökte. Så det var bara att lämna stora grabben på dagis och sen åka till förlossningen.
 
Utanför malmköping hade jag så förbaskat ont så ambulansen mötte upp oss och körde in mig. Kl 9.06 så kom våran lilla flicka till världen. Hann bara få lustgas då hon hade bråttom. Hon var 53 cm lång och vägde 5,1 kg! Men allt gick bra och jag klarade mig utan en skråma även fast hon var så stor. Vi valde att ge henne namnet Tyra.
 
Nu är hon lite mer än 2 månader och vi har kommit in i lite rutiner. Storebror är stolt och tycker om tyra nästan hela tiden. Han är inne i en period av 2,5 års trots och så blir det ju en omställning att behöva dela med sig av mamma och pappa. Men överlag så är han jätte go emot henne.
 
Sen ska vi inte prata om denna trots, den kan få än gråhårig ibland när han sätter igång. Men det är bara att bita ihop och rida ut stormen. Han är på dagis 5 timmar 4 dagar i veckan vilket är skönt för oss alla. Jag kan andas ut lite och han får aktivera av sig lite och leka med kompisar. 
 
Visst försöker jag leka med honom när vi är hemma men det är svårt ibland då tyra kräver sitt också med mat, blöjbyte och närhet. 
 
Men vi har planerat in att vi ska åka iväg och göra lite roliga saker bara loke, mamma och pappa så får lillasyster va hos antingen farmor/farfar eller mormor/morfar. 
 
 
Några dagar innan tyra kom till världen
 
 
 
Tyra 3 dagar gammal i storebrorsknä bredvid pappa
 
 
Mys innan det var dags att åka iväg till dagis 
 

Ditt ord
Postat av: Cissi

Stort grattis! Vilken snabb förlossning :)

2018-06-16 @ 09:55:35
URL: http://nastanperfekt.blo.gg

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0