Tips för att få mjuka fötter

Har precis tagit ett varmt och skönt fotbad för mina små fossingar. De brukar kunna bli lite extra torra speciellt i vinter tid och ingen vill ju ha torra fötter.

Så jag hällde upp varmt vatten i en hink och hällde i lite olivolja innan jag satter ner fötterna. Skrubbade fötterna med en body scrub som jag hade hemma. Sköljde av fötterna och filade de med fotfil innan jag satte ner de i hinken igen.

Efter att ha haft fötterna i vattnet i ca 10 min så tog jag upp de och torkade av de. Oljade sen in fötterna med olivolja och satte på plastpåsar på fötterna. Efter att ha knytit plastpåsarna så satte jag på strumpor så fötterna håller sig varma vilket göra att oljan tränger in lättare i huden.

Ska ta och sova med denna oljeinpackning under natten och i morrn så kommer fötterna att vara babylena.

/M

Ditt ord

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0