Porslinspennor

Helgen som var den bara flög förbi i vanlig ordning men jag hann med att pyssla lite. Hämtade ut mina porslinspennor hos britt-maries pyssel och pynt i lördags. Så det vart raka vägen hem och testa de, riktigt kul att måla på porslin. 
 
Köpte några vita biliga kaffemuggar på rusta som jag kunde kladda på med gott samveta. Tycker de vart helt okej, ska bara ta och bränna de i ugnen någon dag så porslinsfärgen blir vattentålig. 
 
Annars så har vi grillat, sambon har hållt på i trädgården. Vi har skördat och ätit de första körsbärstomaterna som har blivit mogna på ena plantan. Gud så goda de var.
Fick hem gammla tevespel som sambon och hans bröder hade när de var yngre. Nitendo 8 och 16 bitars har jag för mig att det är och så något mer. Så det kopplade vi in i lördagskväll och spelade lite, riktigt kul.
 
Nu kurrar det i magen så ska gå ner och ta något att äta innan det är dags för sängen. Men innan det är dags att krypa ner så ska jag tigga till mig lite ben/fot masage från sambon.
 
 
 

Ditt ord
Postat av: Jenny Nilsson

Porslinspennor haf jag aldrig hört talas om, häftigt! Och vad duktig du är på att måla! 😊
Skulle aldrig jag klara, haha! 😉

Svar: Det är riktigt kul :D Tack så mkt :) Jodå, klart du kan :) jag ritade på ett ritblock först tills jag kände mig relativt säker innan jag gick över till att måla på muggarna :P
Maddiie

2015-09-01 @ 06:41:14
URL: http://nilssonjenny.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0