Byta däck i mörker och regn

Var och tränade med min kusin i går kväll. Det var riktigt skönt att komma igång med träningen igen, har inte varit på gymet på 3 veckor och det känndes. Så sen när vi hade tränat klart och kom ut på parkeringen och tittare på hennes röda audi så är ena däcket nästan helt platt. Jippi punka.

Vi ringde till hennes far för att se om han kunde komma och hämta oss men icke, han hade druckit öl. Så då fick vi ringa till hennes sambo som tycket vi skulle försöka byta däck tills hans pappas skulle komma och hjälpa oss.  Min kusin va skeptisk till att vi skulle fixa det medans jag såg det som en roligt utmaning.

Så vi försökte först att få ut reservdäcket ur bakluckan men det gick inget vidare och naturligtvis så regande det och mörkt som satan var det. Så vi övergick istället till att försöka lossa på bultarna medans vi väntade på hennes svärfar men det gick åt helvete det med. Det gick inte att rubba, vi till och med stod och hoppade på fälgkorset.


Sen kom min kusins svärfar och det första han gör är att skruva bort nått i mitten på reservhjulet som ligger där bak i bilen innan har lyfter ur det. Inte undra på att jag och min kusin inte fick ur däcket där ifrån. Sen så skruvade han bort bultarna med hjälp att fälgkors och ett järn rör. De satt så hårt att att vi aldrig skulle ha fått bort de utan järnröret.

En rolig sak var när jag och min kusin skulle försöka byta däcket själv så försökte hon att undvika att få smuts på sin svarta jacka medans jag i vit tröja hög i och struntade i att bli lite smuttsig. Det var lite paris och nicole varning över oss som i simple life.

Efter mkt om och men så kom vi hem med audin som äntligen hade fått ett reservdäck på sig. Jag och min kusin har fått våran första lektion i hur och vad som krävs för att byta ett däck samt att vi fick flera goa skratt. När vi var på väg hem så ringde hennes sambo för att höra om allt gått bra. Min kusin frågade honom varför han inte hade sagt att däcket i skuffen var fast skruvat. Till svars fick hon först ett asgarv och sen ett med det trodde jag att du visste.  Helt klart så var det en intressant och rolig torsdagskväll som sent kommer att glömmas.

Ditt ord

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0