We are freaks

Dagen började med ett morgonpass på gymmet följt utav brunch och några timmars slöande. Åkte ut till stjärnhov där svärföräldrarna höll på att fixa lite i trädgården.

Det vart sen bad, korvgrillning och bara njuta utav att vara utomhus och ha semester. När vi kom hem så vart det lite teve tittande.

Drog på oss träningskläderna och sprang en liten runda på drygt 2 km, tränings galningar som vi är. Lyckades springa hela rundan utav avbrott men det var nog mest på ren envishet då konditionen inte är tillräckligt uppbyggd än.

Svetten lackade om oss och när pulsen hade kommit ner till det normla så vart det ett dopp i veckeln som belöning. Det var riktigt svalkande och det lär med alla säkerhet bli fler kvällsdopp denna sommar.

Njutit till fullo av det fina sommar vädret

Lördagen som var här hittills varit en utav de bästa semesterdagarna.

Startade dagen tidigt med ett besök på biltema för inköp av brassestolar.

Besökte sen malma marken där det var marknad och skapligt hett.

Vi köpta lite små saker innan vi åkte vidare ut till Stjärnhov.

Mötte upp svärföräldrarna där, vi solade och badade ett flertal gånger. Grillade lite korv och badade lite till innan vi åkte hem.

Grillade hamburgare hemma hos oss på kvällen. När svärföräldrarns åkte hem parkerade vi oss i soffan så där lagom sega som man brukar bli efter en dag med sol och bad.

Sköna dagar

Spenderat dagarna med att läsa deckare, äta körsbär och sola

Bra början

I går vid lunch började min efter längtade semester på 3 veckor. Jag började den med att hämta upp min mor så åkte vi ut till björkvik till ett ställe med självplock av jordgubbar.

Det var perfekt väder för att plocka jordgubbar då det större delen av tiden var molnigt men ända vart vi skapligt svettiga. När vi hade plockat ca 6,8 liter kände vi att det räckte och åkte hem.

Bakade en go rulltårta med tjock vanilkräm och hackade jordgubbar som fyllning, mumms. Den gick hem hos mina föräldrar.

Startade denna lördag med en 75 min ansiktsbehandling på hudvårdsguiden här i stan. Så jäkla skönt, hon färgade även bryn och fransar på mig. Vart jätte nöjd med ögonbrynen så dit kommer jag gå fler gånger för att få de färgade.

Jag valde dock att inte köpa några hudvårdsprodukter där då min plånbok inte klarar av de dyra priserna. Istället shoppade jag loss lite produkter till ansiktet inne på apoteket.

Det här var en jäkla bra start på min semester, om två veckor vankas det ett besök hos kiropraktorn för att fixa till nacke och axlar.

Hell yeah!

Cant´t wait

Fy fan vilken stressig dag det har varit på jobbet i dag. Det var nästan så jag kände på mig i morse när jag klev upp att denna dag inte skulle bli kul.

Vet låg efter i tidsschemat efter lunch och det var precis så vi lyckades jobba ifatt det någorlunda tills vi slutade.
Jag hoppas verkligen att morgondagen bli snäppet lugnare för jag börjar känna att kroppen verkligen vill ha semester.

Bara att hålla ut då det återstår 2 arbetsdagar eller igentligen 1½ då jag slutar redan vid lunch på fredag, thank you lord!

Huvudet känns tungt

I går startade sista arbetsveckan innan det äntligen är dags för mig att ta semester.

Dagen i går försvann i ett naffs. Tycke bara jag han komma till jobbet innan dagen var slut och det var dags att åka hem.

Läste ut ena deckaren igår så nu har jag bara en bok kvar hemma. Får ta och hålla lite på den.

Jag hoppas den här dagen går lika fort som gårdagen för huvudet känns tungt.

Känner en tidens till huvudvärk men det hoppas jag att lite vatten ska fixa så den håller sig borta.

Så var helgen snart slut

Helgen börjar lida mot sitt slut och även fast vi har fått mycket gjort så känner jag mig utvilad.

I fredags var jag hos frissan och toppade håret efter jobbet. Vi kunde konstatera att mitt hår har hämtat sig jätte bra efter de katastrofala färgningarna i från i höstas/vinter. Så jag siktar på att ha någorlunda långt hår till jul.

Det vart grillat till middag i fredags och jag slog även till på ett glas cider men jordgubbar i. På kvällen lastade vi skåpbilen full med säckar med spån/granbarr/gräsklipp.

Lördag började men en sväng på tippen för att kasta säckarna i skåpbilen. Vart sen hem och packa in resten av säckarna som inte fick plats samt äppelträdet vi hade sågat ner. Så det vart två vändor till tippen den dagen.

Väl hemma bytte vi om och åkte in och handlade kött samt lite annat vi behövde till middagen. Lunchen fick burger king stå för. Åter igen vart det grillat till middag men det är ju förbaskat gått. Läste ut min deckare sen drog vi till gymmet sent på kvällen.

Städning är vad jag har roat mig med i dag, var även inne en sväng till mina föräldrar. Planerade en lite utflykt som vi ska göra på fedag efter att jag slutat jobbet.

Annars så har jag hängt i soffan, druckit en cider och kastat mig över en ny deckare. Fick med mig två böcker hem när jag var hos mina föräldrar.

Woho snart helg!

Det har varit full fart hela veckan och vilken sommar värme vi har fått. Jag hoppas verkligen den håller i sig i flera veckor så jag kan ligga och lapa sol när jag går på semester.

I morrn är det äntligen fredag och vid halv 1 tar jag helg. Startar min helg med ett välbehövlig besök hos min frissa som ska toppa mitt hår.

Har inga direkta planer för helgen förutom att vi ska till tippen på lördag och så blir det ju självklart några besök på gymmet. På tal om gymmet så var jag där nu i kväll och tränade ben/rumpa. Jag hoppas på grym träningsvärk i morrn då jag lassade på lite extra vikter idag.

käkade en stoor mjukglass i onsdags, så gott

Smälter bort

Oj vilken sommar värme vi har fått, man kan ju nästan tro att man är utomlands. Det är full fart på jobbet, tur att vårt arbetsrum är svalt för annars hade vi nog smält bort.

På tal om att smälta bort så är det precis det jag håller på att göra nu. Det är skapligt varmt i huset, brukar bara skilja 2-3 grader ute från inne.

Det är lite svårt att sova om nätterna, kastade ut täcket för någon dag sen och sover med bara påslakanet då är det illa för det brukar jag aldrig göra.

Annars då så håller jag på att räkna ner till semestern, bara 8 arbetsdagar kvar. Har börjat få ont i nacken ner mot högra axeln så jag ska försöka få fatt i en naprapat/kiropraktor så de kan fixa till mig. Får bara hoppas på att alla inte har semester.

Men nu blir det in till stan då sambon skulle handla lite div saker på ica själv tänke jag sikta in mig på en mjukglass nom nom.

Ja det ekar mellan inläggen

Ja det ekar mellan inläggen här men varken tid. lust och ork infinner sig. Men veckan har som alltid bestått utav jobb men om 2 veckor så går jag äntligen på semester.

Fyllde år i tisdags och bästa presenten var mog att vi fick hämta hem våran nya bil. Käkade hamburgare hemma hos mina föräldrar på kvällen. Fick kökshanddukar, karaff och två baden baden stolar av de. Av sambon har jag fått en valfri massage/ansiktsbehandling.

Onsdag kom svärföräldrarna samt älsklingens två bröder hit och firade mig. Bjöd på cheesecake och citronmuffins. Fick två jätte fina solcells lyktor och en juice bok.

Nu i helgen har sambon hållt på och röjt i trädgåren, har en hel uppsjö med grannbarr äver hela gräsmattan. Själv har jag roat mig med att städa huset och ta tag i det enorma tvättberget jag har ignorerat för länge. Vi har varit iväg tillgymmet i dag samt i går morse så nu har vi båda skapligt med träningsvärk.

Köpte ett fint avlastningsbord på jysk i dag som jag skruvade ihop på egen hand. Den gör sig riktigt bra här på övervåningen. Men nu måste jag sluta skriva för tvätten kallar på mig.