Ny arbetsvecka

Åh vad jag inte ville gå upp i morse när klockan ringde. Sambon hade snarkat större delen utav natten, så pass högt att öronpropparna jag sover med inte kunde stänga ute ljudet.

Men det var bara att bita ihop och hoppa i kläderna och fixa till sig för en ny arbetsvecka. Väl på jobbet så piggnade jag till lite. Suttit större delen av dagen framför datorn med telefonen i ena handen och bokat om patienter då några utav kollegorna var sjuka.

På vägen hem stannade vi till på jysk där jag köpte en ny klädställning då det började bli ont om utrymme på min gamla. Fixade middag och slappade i soffan en stund innan jag satte igång och byggde ihop den nya ställningen och hängde upp mina kläder på den.

Vart riktigt nöjd med resultatet, nu har jag mer utrymme för mina fin kläder. Och det bästa av allt, det finns fortfarande utrymme på ställningen för en massa nya kläder ;)

Gamla klädställningen vs den nya ställningen

Some new things

kom hem med dessa saker från spontan shoppingen i går

Grow some courage

Igår kväll när jag halvlåg i soffan så såg jag något i ögonvrån som rörde sig på kudden. Det var en spindel! Skrek och hoppad en halv meter upp i luften och åt sidan så jag landade på min stackars sambo som låg och lyssnade på musik.

Han frågade vad tusan jag höll på med som satt på honom med ett krampaktigt tag om datorn. Berättade att det var en spindel på kudden. Men tror du fanskapet var kvar när sambon skulle ta bort den, nej! Vi började fundera på ifall jag hade hjärnspöken då spindel hade gått upp i rök.

Men förut i dag när jag kom upp och skulle städa övervåningen vad fan tror ni jag ser på ena kudden. Jo den där spindel som skrämde halvt ihjäl mig i går. Ensamm hemma så vad gör man, jo jag tog första bästa papper jag hittade och mosade den.

Det var bara att försöka sammla ihop tillräcklig med mod för inte tänke jag låta den rackaren komma undan igen. Så nu har jag tagit en paus framför teven.

Strax blir det att fixa lite med tvätten, förbereda middagen och så blir det lite hemma spa ikväll.

Sunshine

Vaknade va solen som tittade fram redan vid halv 6 i morse.

Somnade om och gick upp lite efter kl 8. Sambon åkte iväg till stjärnhov med sin far då de skulle såga träd vid sommarstugan.

Själv packade jag bilen full med skräp och åkte till tippen. Jag var inte själv där precis men det gick snabbt och smidigt ändå.

Hunnit med biltema och nu sitter jag i bilen och väntar på att affärerna i stan ska öppna.

Hej och hå!

Den här dagen har gått i ett rasande tempo men jag har även hunnit med en hel del också. Drog direkt till gymmet efter att jag slutade vid lunch i dag.

Fick bli konditionsträning med med intervaller på löpbandet följt av en ordentlig streching av hela kroppen. Stannade till nere på stan ihop om att hitta en lite pall till skapligt pris med där gick jag bet. Köpte en macka på subway då magen skrek efter mat.

Handlade mat påvägen hem och sen attackerade jag den sista pallen med pellets som stod ute i carporten. 45 min och 52 pelletssäckar senare var jag helt slut men nu så är alla säckarna nere i pannrummet.

Fixade ihop en lasagne till middag och medans den stod i ugnen så tog jag en powernap på köksgolvet. Middagen var klar lagom som sambon kom hem.

Kvällen har hittills varit lugn, tagit en dusch, druckit teé och läst en skvallerblaska. Ska glo på lite teve och mysa med min älskling innan det är sovdags. I morrn så är det äntligen fredag och helg.

Rich girl..for a day

Vilket väder det var på förmiddagen med snöblandat regn, man ville ju bara åka hem och dra täcket över huvudet. Men som tur var slutade det vid lunch. Och när arbetsdagen var slut så hade även den mesta snön försvunnit, hurra!

Gjorde en super god middag bestående av starka köttfärsrullar, ris, ångkokta morötter/broccoli och vitlökssås. Finns nästan inget godare än ångkokta grönsaker.

Lönen trillade in på kontot igår och jag fick känna mig rik för än dag för ikväll var det bara att bita i det sura äpplet och betala alla räkningar. Fast jag ska inte klaga, vart skapligt med pengar över så när de automatiska överföringarna är dragna åker större delen av de resterande lönen in på sparkontot.

Har tränat lite här hemma nu under kvällen. Lite utfall, squats, armhävningar, planka, rygglyft. situps och så vart det att hoppa lite hopprep. Att hoppa hopprep var nog tuffast, när man var mindre orkande man ju hoppa nästan hur länge som helst men det var då haha.

Vinden viner utanför knuten

En massa undersökningar och lagningar har vi hunnit med under arbetsdagen. Hade även massage inbokat idag och det var inte fy skam. Massören hittade verkligen var ändå knuta jag hade i rygg/axlar men kände mig som en ny människa efter att hon knådat ut de.

Vart raka vägen hem efter jobbet, käkade en pytte liten portion mat för att sedan bege sig hem till svärföräldrarna. Svärfar fyllde nämligen 60 år i dag, grattis grattis! Hela familjen var där och det bjöds på 3 sorters pajer samt en marängtårta till efterrätt. I födelsedagspresent så fick han en bil plåtformningskurs i Borås.

Nu blir det att varva ner i soffan innan det är läggdags, lyssnar på vinden som vinder utanför husknuten. Låter nästan som att det blåser halv storm. Redan onsdag i morrn vilket innebär att halva arbetsveckan snart är gjord :)

No candy

Det har varit en riktigt lugn dag på jobbet, nästan lite för lugnt för min smak. Min tandläkare var hemma i dag och vabbade så jag ringde och bokade om patienterna. Sen restan av dagen så har jag gått igenom diverse lister på datorn och skickat ut brev.

Vi hann med en sväng på biltema samt en tur till ica i flen innan vi åkte hem och började med middagen. Det vart ett hopkok av stekta ägg, pyttipanna, ångkokta morötter/broccoli och en paprika/fetaost sallad.

Kom på förut i dag att jag har klarat att vara utan godis och speciellt choklad i 3 veckor. Det är inte illa pinkat, speciellt inte när min största svaghet stavas choklad. Men det har gått bra och jag är inte lika godissugen längre.

Dock har det blivit lite mer mjukglass/halvliters paket med glass men det ska det sättas stopp för också. Har lite glass kvar i ett paket så när det är slut så kommer inget mer att inhandlas.

Hur länge jag tänkte hålla mig ifrån det där vet jag inte, har inte direkt satt något mål. Men fram tills efter påsk tycker jag att jag borde klara. Just bara att bryta de dåliga vanorna samt få kroppen/hjärnan att inse att man inte behöver det där sockret är största anledningen till att jag gör detta.

You can call me superwomen

Haha ja det är på ett ungefär så jag känner mig i dag då jag har hunnit med mkt på få timmar. Sambon och jag startade söndagen med ett gymbesök.

Sen vart det en god frukost med mackor, kokt ägg och nypressad apelsinjuice för att orka med dagen. Handlade det mesta vi behöver för veckan på willys.

När allt var inplockat i kylskåpet tog jag tag i städning, dammsög, skurade toaletterna och plockde iordning. Strök dem torra tvätten och körde två nya maskiner.

Lagom som jag var klar med städningen kom sambon hem från garaget så då vårstädade vi våra bilar. Så nu är båda rena och fina invändigt och allt onödigt skräp som låg i de är bortplockat.

Tränade kroppen lite extra då vi bar in en massa säckar med pellets på 16 kg styck. Nu återstår bara en pall pellets ala 52 säckar men de tar vi en annan dag.

Vi var skapligt hungria när allt var klar så sambon började med middagen som i dag vart risotto med pilgrimsmusslor. Jag hjälpte till och hackade lök samt rev parmesanost innan jag fick ett infall och gjorde en rulltårta som vi mummsade på till kvällsfikat förut.

Masade mig ner och tog en dusch förut, nu sitter jag helt utslagen i soffan och lär med all säkerhet somna innan huvudet nuddar kudden inatt.

Helgen hittills

Slutade vid lunch i går så uträttade lite ärende innan det vart en trevlig fika på CL med Natha och Lovi. Hann med ett besök uppe på vovlo, kollade på lite bilar.

Tanken är att vi så småning om ska köpa en ny bil så vi kolla över marknaden och ser om det finns något som faller oss i smaken. Handlade lite smått och gott på ica på vägen hem.

Käkade god mat, var iväg till svärföräldrarna en sväng och sen hade vi matkoma i soffan resten av kvällen.

Startade denna lördag med att åka till norrköping för lite shopping. Hittade dock inte så mkt, kom hem med ett linne och en ånginsatts till kastruller. Sambon han kom hem med en motorsåg.

Fick ett fint brickbord utav min mamma när vi var inne en sväng på rusta på eftermiddagen. Var en sväng i garaget med sambon. Åke hem sen och plockade iordning lite i köket medans han stannade var och skruvade på sin bil.

Vi har nyss käkat en varsin hemmagjord räkmacka med färska nyskalade räkor på. Mums vad gott det var, måste göras fler gånger!

Brickbord, dock ingen bild på stativet det står på

I morrn är det äntligen fredag

Skapligt trött när jag gick upp i morse även fast jag kom i säng tidigt i går. Dagen har i stort sätt bara bestått utav lagningar.

Lite träligt i längden blir det men dagen har ändå gått snabbt och det gillas. Vid 15 tiden så åkte jag och några kolleger till Flen för att kolla på deras nya klinik. De hade fått det super fint, har ett bra läge då det bara ligger några få meter från både centrum, tåg samt busstationen.

Fixade middag när jag kom hem, vart kalkon med ris och beasås. Har nyss druckit en kopp teé för att få upp värmen. För att höja värmen lite extra samt få bättre kondis så ska jag strax hoppa lite hopprep.

I morrn så är det äntligen fredag, som jag har längtat! Slutar tidigt i morrn så ska uträtta lite ärenden och så blir det en fika date med en tjejkompis.

Svisch svisch

Vaknade upp till snö i morse, ville bara dra täcket över huvudet och ligga kvar i sängen. Men till jobbet tog vi oss och under dagen så tittade solen fram och smälte bort snön.

Dagen har gått fort, det har bara sagt svisch svisch så var det dags att gå hem. Kan man hoppas på att resten av arbetsveckan går lika fort och attt helgen går långsamt?

Efter middagen så hängde jag en maskin tvätt sen åkte vi hem till svärföräldrarna på en kvällsfika. Det diskuterades bl a vilken färgspruta de ska köpa när det är dags att lacka bilen. Om det kommunala vattnet som skall dras in på deras gata och mkt mer.

Nu är vi hemma, har städat av köket och glor för tillfället på Criminal minds. Sen blir det att bädda ner sig i sängen med ett par gosiga strumpor och mitt värmeelement till karl gå jag är skapligt frusen utav mig.

Helgen

I fredgs åkte jag iväg med mina kollegor till Eskilstuna för att lyssna på föredrag, äta middag, festa och sova över på hotell.

Det var 5 st föreläsare och 3 utav de var kanon bra den 2:a två var mindre bra så det var många utav oss som höll på att nicka till flera gånger. Det är jobbigt att sitta en hel dag och lyssna på föredrar när man annars är van att nästan konstat vara i rörelse.

Middagen var kanon med både förrätt, varmrätt och efterrätt  och så hade vi bra underhållning av ett band under middagen. Sen på kvällen vart det fest/dans nere i hotellbaren, det var verkligen klackarna i taket.

Jag gav upp kl 00.10 då vart det att bädda ner sig i den sköna hotellsängen. Klockan ringde vid 7 då jag tog tåget hem kl 8 istället för att åka bussen hem kl 10. Tycket så mkt utav lördagen skulle försvinna om jag skulle vänta tills bussen gick.

Sambon hämtade upp mig när jag kom till tåget sen for vi vidare till gymmet. Handlade lite frukost på vägen hem, när vi kom hem visade sig att det var strömavbrott. Strömen kom tillbaka sen vid 11 tiden och avbrottet berode nog på att något träd blåst ner över någon ledning.

Det var ju inte lite storm det blåste i går så vi tog det lugnt större delen utav dagen, låg i soffan och myste.

Söndag och det fick bli sovmorgon då min hals har börjat spöka lite. Solen är framme med det blåser fortfarande i dag, dock inte lika mkt som i går.

Sambon håller på i trädgården och själv har jag städat hela huset så det är rent och fint. Magen börjar kurra så det är snart dags att fixa lite käk.

Outfiten då jag satt på föreläsning hela fredagen

Outfiten på fredagskvällen då det var middag och sen fest

strömavbrott i går och så vart man så klart sugen på teé
då får man va lite uppfinningsrik

Förberedelser

I går var det kanonväder ute och jag slutade redan vid lunch. Fixade alla ärenden jag hade på min checklista sen vart det en och få i sig lite lunch.

Bytte om till träningskläder och tog en skön pw på 40 min i det fina vädret. Gick förbi en en liten gård i skogen med hästar. Och lukten av just skog/häst fick mig att sakna det hästliv jag hade när jag var yngre.

Synd att man inte direkt har varken tiden eller pengarna till att börja rida igen men man ska aldrig säga aldrig. Vem vet kanske tar upp det om 10 år eller så.

I dag har vi jobbat och skratta om vartannat jag och min tandläkare. Det mesta har gått som en dans, den ena lilla törnen var väl att en utav behandlingsstolarna gick sönder (inte våran). Tur att vi har extra rum sam bra tekninke som kommer så fort de bara kan.

Sambon lagade en fantastisk god biffcurry gryta med ris, tur att man tränar för annars skulle jag rulla fram utav hans goda mat. Har förberet inför i morgon  då jag åker iväg till e-tuna med jobbet på konferens. Det blir föreläsningar hela dagen sen blir det middag med lite fest på kvällen och sova på hotell.

Har packat väskan med saker jag behöver ha med mig, en utav alla mina fina klänningar ska få följa med och lufta sig. Lockade håret förut och nu håller jag på att måla naglarna.

No pain no gain.?

Vet inte riktigt vart den här dagen har tagit vägen. Tycker bara jag hann komma till jobbet innan det var dags att gå hem.Sambon var hemma i dag då han kände sig mosig. Själv kom jag hem med ont i ryggen och en grym träningsvärk i magmusklerna.Nu kan jag addera lite huvudvärk på det. No pain no gain som de brukar säga men detta suger. Sambon var snäll och masserade ryggen förut, guld värt! Blir en alvedon och tidigt i säng så hoppas jag på att va fit for fight imorgon.

Är sugen på lite nytt

Våren börjar ju närma sig och det innebär att affärerna börjar fyllas på med vår/sommarkläder. Har hittat lite plagg som jag inte skulle tacka nej till att fylla ut min garderob med.

3 översta från HM, resten Gina Tricot

Ice cream on the balcony

Vaknade till ännu en strålande dag. Det var bara på med gymkläderna för att åka in och bränna av ett pass på gymmet.

Har träningsvärk i rumpan och baksidan av låren så i dag fick det blir mage och lite armar. Får hoppas på att träningsvärken har gått över lite tills i morrn då det är dags för en ny arbetsvecka.

Vi passade på att tvätta av sambons bil innan vi åkte hem och käkade frukost. Har bytt sängkläder, kört en maskin tvätt, dammsugit och tvättat golven. Har även bytt gardiner i huset, kände att det var dags för lite ljusare gardiner nu när vi går mot ljusare tider.

Jag älskar hur lätt det är att förändra ett rum igenom att bara byta gardiner, mattor samt  ställa dit/ta bort olika prydnader/ljuslyktor.

Satte mig på balkongen förut och käkade en glass och njöt utav det fina vädert. När jag satt där ute insåg jag att jag måste hitta 2 fina utestolar att ha där.

Men nu ska jag  försöka skriva matlistor för 2-3 veckor framåt sen blir det ut i trädgåren och plocka in lite trollhassel. Har fått en idé så ska se om resultatet kan bli lika bra som idén jag har i huvudet.

Gårdagen

Jobbdagen flög fram, slutade vid lunch. Tog en sväng inne på HM där jag hittade några fina hårblommor som fick följa med mig hem.

Solade solarium en stund, höll på att somna till flera gånger. Köpte med mig sushi hem till lunch, nom nom. Glodde på teve en stund innan jag började fixa till mig.

Åkte och hämtade upp sambon när han slutade jobbet sen åkte vi till harrys. Där käkade vi en jätte god middag, jag tog kycklingfilé fylld med feta ost och soltorkade tomater. Det serverades med grönsaksspett, idahopotatis och rödvinssås. Sambon tog harrys hamburgare med jalapenos, ost och pommes till.

När vi kom hem sen så vart det soffan och matkoma delux, vi var sakligt sega resten av kvällen. I dag vaknade vi till strålande sol.

Har hunnit med en sväng till gymmet, nu ska tvättmaskinen laddas och så ska jag dra ut på en power walk. Sen ska hela huset städad.

High tempo

Dagen har varit allt annat än lugn, det har varit högt tempo från första till sista patienten idag. Så jag lär ju somna som en stock innan huvudet hinner nudda kudden ikväll.

I morrn är det äntligen fredag efter en dryg arbetsveckan. Inte dryg som att jag inte gillar mitt jobb och de jag jobbar med utan att jag har varit så fruktansvärt trött hela dagarna igenom. Det började dock räta upp sig i går, tack och lov.

Kort arbetsdag i morrn så när jag har slutat så blir det en sväng på stan. Får se ifall jag kanske ska sola lite solarium och ev ta en joggingtur när jag kommer hem. Men mest längtar jag till det som är inplanerat för i morrnkväll ;)

Is it spring?

Det var ljust när vi klev upp i morse och för första gången denna veckan så var jag pigg. Humöret vart ännu bättre när jag upptäckte att de hade soppat bort gruset på några gator.

Undra om man ska tolka det som ett tecken på att våren är på väg. Det känndes konstig med samtidigt skönt att kunna gå på trottoaren utan att trampa på en massa små grus.

Har varit en helt vanlig arbetsdage med en hel del lagningar, undersökningar samt att vi extraherade (tog bort) 3 tänder.

Sambon och jag lagade till en svin god middag bestående av lövbiffar som vi fyllde med smör/rödlök/persilja/vitlök och till det vart det klyftpotatis med beasås till. Jävlar i havet vad gott det vart, nästan så jag redan längtar till lunchen i morrn.

Väntar nu på att tvättmaskinen ska bli klar så jag kan hänga upp tvätten, sen lutar det emot att krypa ner i sängen tidigt.

Härliga känslan som infinner sig

Arbetsdagen gick bra även fast jag var sjukt trött i morse, dock var det lite segt stundtals. Men för att ha varit så oppep och trött som jag var så tycker jag dagen gick fort.

Sambon hade åter igen middagen nästan klar när jag kom hem, vart tacopaj till middag. Slö tittade på lite teve innan jag släpade iväg mig till gymmet.

I dag var det överkroppen som stod i fokus, lyckades få till ett bra pass på ca 1 timme. Älskar den där härliga känslan som infinner sig i kroppen efter ett hårt pass. Man känner sig så där härligt slut i kroppen samt har ett nästan fånigt leende på läpparna, åtminstonde jag.

Har hunnit passera duschen samt läst lite bloggar så snart är det dags för mig att krypa ner i sängen. Hoppas verkligen att jag är lite piggare i morrn när jag vaknar.

Jag skulle ljuga

Jag skulle ljuga om jag så att jag var pigg, utvilad och pepp inför denna arbetsdag.

Här inte hunnit sätta min fot på jobbet än men längtar redan tills det är kväll och läggdags.

Är så sjukt jävla trött, hade ju inte varit helt fel att kunnat dragit täcket över huvudet i morse och struntat i allt.

Nä lika bra att tagga till så kanske den här dagen går fort. Trevlig tisdag på er!

När det gått några dagar

Har inte skrivit något sen i lördags så en liten update kanske inte skulle skada. Lördagskvällen spenderades på Live nad Jive.

Min far var så snäll och agerade chaufför så både jag och sambon kunde njuta av lite rom/cola samt öl. Det var en skön stämmning på live and jive, man märkte att alla var där för samma sak. Lyssna på musik, träffa vänner, dricka och bara ha en jävla rolig kväll.

Den var en del bra band som spelade, kikade på kläder samt när folk tatuerade sig. Doften utav tatuerings färgen fick det att klia i kroppen efter mer bläck. Träffade på en hel del vänner och så vart det en hel del dansande. Vi var inte hemma och i säng förens 02.45, var väl typ 1 år sen vi var uppe så länge sist haha.

Söndagen vart en myssöndag i soffan, fram emot eftermiddagen åkte vi in till stan för att handla. Lyckades ta mig ut på en PW sen, skönt att få frisk luft samt röra lite på sig.

I dag var det måndag och en ny arbetsvecka, kan ju inte påstå att jag var så super pepp men dagen gick skapligt fort. När jag kom hem efter jobbet så var sambon nästan klar med middagen

Glor på teve och ska försöka hålla mig vaken till kl 22 är det tänkt. Skulle lätt kunna gå och lägga mig redan nu men då är väl risken att jag vaknar pigg mitt i natten.

Last night´s outfit

Tagga tagga

Bra dag på jobbet i går, det var full fart från att vi började tills vi slutade. Direkt efter jobet vart det raka väge till min underbara frissa.

Hon toppade håret och lockade det så jag skulle slippa behövera fixa håret idag. Var super bra som alltid, kan varmt rekomendera att gå till vera på heaven or hell.

Vart ett sen middag då jag inte var hemma förens 18.30, lyckades hålla mig vaken till 23 men det var på håret. Hade kunnan gå och lägga mig redan kl 21 men det kändes en aningen tidigt.

I dag har jag varit inne hos mina föräldrar en stund. Min mor hjälpte mig att fixa lite på klänningen jag ska ha i kväll när sambon och jag  ska på live and jive.

Har precis fixat naglarna, sitter nu i soffan och försöker tagga till men det ska nog inte bli några problem. Ska bara raka benen, smörja in kroppen och sminka mig så är jag redo för kvällen sen.