No candy

Det har varit en riktigt lugn dag på jobbet, nästan lite för lugnt för min smak. Min tandläkare var hemma i dag och vabbade så jag ringde och bokade om patienterna. Sen restan av dagen så har jag gått igenom diverse lister på datorn och skickat ut brev.
 
Vi hann med en sväng på biltema samt en tur till ica i flen innan vi åkte hem och började med middagen. Det vart ett hopkok av stekta ägg, pyttipanna, ångkokta morötter/broccoli och en paprika/fetaost sallad. 
 
Kom på förut i dag att jag har klarat att vara utan godis och speciellt choklad i 3 veckor. Det är inte illa pinkat, speciellt inte när min största svaghet stavas choklad. Men det har gått bra och jag är inte lika godissugen längre. 
 
Dock har det blivit lite mer mjukglass/halvliters paket med glass men det ska det sättas stopp för också. Har lite glass kvar i ett paket så när det är slut så kommer inget mer att inhandlas. 
 
Hur länge jag tänkte hålla mig ifrån det där vet jag inte, har inte direkt satt något mål. Men fram tills efter påsk tycker jag att jag borde klara. Just bara att bryta de dåliga vanorna samt få kroppen/hjärnan att inse att man inte behöver det där sockret är största anledningen till att jag gör detta. 
 
 
 

Ditt ord
Postat av: Emelie

Vad duktigt av dig! Har flera gånger försökt sluta mer eller mindre med socker, men har tyvärr inte lyckats särskilt bra.
Sv: vad gullig du är, tack! :D

2014-03-24 @ 21:37:53
URL: http://retroretroretro.blogg.se
Postat av: Emma

Va duktigt gjort! Jag äter godis alldeles för ofta. Varje dag! Måste ge mig med det men det är svårt. :p

2014-03-25 @ 08:06:04
URL: http://eembla.blogg.se
Postat av: Angelica

Ha en toppen dag.. Våååååååårkänslor :)

Svar: Tack så mkt o desamma! :)
Maddiie

2014-03-25 @ 11:50:57
URL: http://mylifeismyeverything.blogg.se
Postat av: Johanna

Bra jobbat, skulle med behöva sluta med godiset. Äter på tok för mycket, måste verkligen ta tag i det, för grejen är att jag inte saknar godis under dom perioder jag inte äter något så det är ju så onödigt & dyrt köpa/äta godis.

2014-04-01 @ 19:30:42
URL: http://mrsbelair.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0