Grow some courage

Igår kväll när jag halvlåg i soffan så såg jag något i ögonvrån som rörde sig på kudden. Det var en spindel! Skrek och hoppad en halv meter upp i luften och åt sidan så jag landade på min stackars sambo som låg och lyssnade på musik. 
 
Han frågade vad tusan jag höll på med som satt på honom med ett krampaktigt tag om datorn. Berättade att det var en spindel på kudden. Men tror du fanskapet var kvar när sambon skulle ta bort den, nej! Vi började fundera på ifall jag hade hjärnspöken då spindel hade gått upp i rök. 
 
Men förut i dag när jag kom upp och skulle städa övervåningen vad fan tror ni jag ser på ena kudden. Jo den där spindel som skrämde halvt ihjäl mig i går. Ensamm hemma så vad gör man, jo jag tog första bästa papper jag hittade och mosade den. 
 
Det var bara att försöka sammla ihop tillräcklig med mod för inte tänke jag låta den rackaren komma undan igen. Så nu har jag tagit en paus framför teven. 
 
Strax blir det att fixa lite med tvätten, förbereda middagen och så blir det lite hemma spa ikväll. 
 
 

Ditt ord

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0