Mmm grillat

Var på ljusparty hemma hos emelie i dag vilket var trevligt. Jenny och jag hade bestämt oss för att inte köpa något men det gick ju inte rikigt som vi hade tänkt oss. Det slutade med att vi köpte varsit 12 pack med teljus för 95 kr styck.

Sen bar det av upp till willys där vi köpte lövbiff och potatis sallad för vi hade bestämt att vi skulle grilla med jonna, hennes karl krille och sonny samt danne och lena. Sonny och krille tyckte att det tog sådan tid så de drog iväg för att köpa engångs grillar. När de kom tillbaka så hade vi fått ordning på glöden så deras kött var klart.

Var så himmla härligt att sitta ute och äta grillad mat, lika kul var det inte att mygg jävlarna har vaknat till liv.

Sen när vi åkte hem så märket vi att jag hade pyspunka på vänster bakdäck så det var bara att byta däck när jag kom hem. Fick lite hjälp utav pappa men det mesta klarade jag själv, riktigt stolt över mig själv.

För att fira att vi inte slog ihjäl varandra under detta lilla projekt så vart det några lakris shotar för att belöna oss själva. Kan ju säga att det var mumma så den kommer inte vara svår att dricka upp.

Nu funderar jag faktisk på att städa lite och sen fortsätta läsa ur boken svensk maffia.

//M

Ditt ord

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0