Trött och frusen, ge mig sol och värme istället

Har varit trött och seg hela dagen, lika så hela den här veckan som hittills har gått. Har vaknat runt kl 5 varje morgon och larmet på mobilen går inte av förens kl 6. Surt som tusan är det, jag är inte pigg när jag vaknar så tidigt och inte heller lyckas jag somna om utan istället ligger jag bara och vrider på mig.

Det skulle vara skönt ifall man kunde få en ordentlig rutin på nattsömnen, för det spelar ingen roll ifall jag lägger mig senare eller tidigare. Jag vaknar likt förbannat runt 5 tiden och kissnödig som ett as är jag då också.

Annars så är jag less på denna kyla visst jag ska icke klaga då jag har införskaffat mig ett par jätte varma och skönta termobyxor. Fattar inte att jag inte har köpt ett par sånna tidigare för, fryser ju nästan ingen ting längre när jag är utomhus. Men jag längtar endå till sommare, värmen och det faktumet att det är ljusare ute.

Nu när man går upp och åker till jobbet så är det mörk och det är mörkt när man åker hem. Man blir så trött utav detta mörker, man får ingen energi till att göra något. Jag skulle i stort sätt nästan kunna sova mig igenom dessa vintermånader då jag är extremt trött.

Längar efter att åka utomlands, spånar lite på den idén men min sambo faktiskt. Med då siktar vi på att kanske åka iväg hösten som kommer. Visst det är långt kvar tills dess men bara tanke på att kanske få åka iväg då sporrar än till att stå ut med dessa vintermånader som är kvar.

 


För när våren/sommaren väl är här så går allt så mkt lättare, man har mer energi i kroppen. Jag mår ialla fall 10 gånger bättre under vår och sommar halvåret.

Nä nu ska jag göra lite nytta istället för att sitta här, ska ta tag i disken och sen invänta hjärtat som jobbar över ikväll. När han kommer hem sen blir det middag och mys i soffan.

/M


Ditt ord

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0