Måndagar brukar ju vara tråkiga med inte denna

Måndag och en ny arbetsvecka har dragit i gång. De brukar ju oftast vara tråkig då man vet att man har en hel veckan framför sig man ska masa sig upp tidigt till jobbet. Men denna måndag har har varken varit tråkig eller dålig.

Visst lite motigt var det att kliva ur sängen i morse men väl på jobbet så var det helt okej. För 1: Vi hade  klinikmöte mellan 10-12 vilket innebär att vi inte har patienter på 2 timmar vilket kan va skönt ibland. Och sen så brukar vi få jätte goda mackor, dessutom så brukar vi ha det himmla trevligt på våra möten.

2: Sen fick jag reda på att de kommer förlänga mitt vik så jag har jobb fram tills året är slut vilket är awesome! Dessutom så är det tandvårdsdagar i januari (tandvårdsdagar= föreläsningar samt 3 rätters middag och fest på kvällen) vilket jag får följa med på vare sig jag jobbar kvar där eller inte. Hur snällt är inte det :)


3: Ena tandläkaren hade en patient från förvaret vilket hade eskort utav 3 personal där ifrån samt 2 poliser. Det är inte vanligt att polisen brukar följa med då det annars räcker med personalen. Vad den killen hade gjort ja det förtäljer inte historian men att se män i uniformer fick oss att gå en extra gång ner i korridoren. Sen när tandläkaren som behandlade patienten nästan var klar dök det upp en 3:e polis och då var det många som var tvugna att gå igenom korridoren ännu en extra gång. Ja det är något med män i uniformer som får kvinnor att vakna till liv lite extra en annars så grå trist måndag :P

Ja sådär så min måndag ut, en riktigt bra start på veckan om jag får säga det. Men nu ska jag bädda ner mig i soffan med en bra bok medans min sambo nördar xbox live.

/M



Ditt ord

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0