När vi har haft 50 st 3:åringar på kliniken

Förmiddagen hade vi lagningar smat lite undersökningar vilket var helt okej. Efter lunch sen så drog vi alla igång med att undersöka ca 50 st 3:åringar. Vi hade plockat fram en massa leksaker samt fixat en fiskedamm så tandläkarbesöket skulle bli någorlunda roligt.

Vissa tycke det var helt okej och gapade så fort vi frågade ifall vi fick räkna deras tänder. Andra tycke det var lite läskigt och ville inte alls vara med om det. Vi struntade i att försöka få de att öppna munnen, det är bättre att vänta 1 halv år än att skrämma de för livet. Men hur vidare de vågade öppna munnen eller inte så fick alla fiska i fiskedammen då vi ville att det skulle vara en posetiv upplevelse som möjligt.

Nu är jag hemma och middagen har vi tyckt i oss och jag har även hunnit passera duschen. Är helt slut i dag efter allt stoj som var i väntrummet med 3:åringarna. Som jag känner nu blir det en tidigt kväll för min del.

/M

Ditt ord

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0