Fan jag får inte riktigt till det

Tog en paus förut från skissade på tatueringen men så tog jag tag i det efter att jag hade duschat. Men jag har verkligen kört fast. Det är något som saknas i bilden men jag kan inte sätta fingret på vad det är.

När jag ändå är inne på ämnet tatueringar så skulle jag personlige aldrig kunna skriva in mitt namn eller den jag är tillsammans med. Där emot skulle jag kunna tänka mig att skriva in namnen på mina framtida barn. För vad som än händer så kommer de alltid vara änns barn.

Inget illa ment mot mitt hjärta som jag älskar och förhoppningsvis kommer vara tillsammans med tills någon utav oss lägger näsan i vädret men jag kommer aldrig att tatuera in hans namn. Jag tycker inte det är smart att skriva in sin partners namn på kroppen då man kanske inte är tillsammans hela live ut. Hur kul är det att ha sin ex namn in tatuerat ifall man träffar någon ny.

Visst min far har min mors namn tatuerat, vet inte hur länge de hade varit tillsammans när han gjorde det. Fast de är fortfarande tillsammans efter typ 30 år. Men jag tror att deras generation tog seriösare på förhållanden än vad våran generation gör.

Sen det här med att tatuera in sitt namn, det är jag inte mycket för. Gör folk det bara för att ha något att tatuera eller är det för att de inte ska glömma bort vad de heter?! Jag känner och vet många som har sitt namn in tatuerat och persoligen så förstår jag inte riktigt grejen med det.

Har dock en tjejkompis som har tatuerat in sin första bokstav i sitt namn men det tycker jag är snyggt när det bara är en bokstav. Men smaken är ju individuell som tur är, skulle ju inte vara så roligt ifall alla gick runt med samma tatuerings motiv.

/M

Ditt ord
Postat av: Kumla

Vad är det för fel att gadda in sin partners namn ?

Det är väl ändå han/ hennes val att gör det själv tycker ja det är jävligt gulligt gjort !

Om det nu skulle ta slut så går det att tatuera över om det är så! Varför ens gå in och läsa någon annans blogg och sen lägga upp ett sånt inlägg om någon som har tatuera in sin pojkväns namn?! Alltid något att klaga på det är som att alla som läser din bloggar ska skriva små pikar om dig att alla tycker det är fel att du gillar rockabilly stilen eller att det är fel att du gillar raggar bilar eller att det är fel att du färgar håret?! Nu får du ta och ge dig och skriv om vettigt istället för att sitta och skriva om alla andras liv Och skriv om ditt egna liv istället eller det kanske är så att du är svartsjuk på att två andra har något du inte har ! Ett liv kanske !

2011-12-04 @ 21:32:16
Postat av: Maddiie

Jag tycker personligen det är fel att gadda in någons namn men det är oxå vad jag tycker. Sen får folk gör det om de vill för det är ju deras val och inte mitt samt att det är deras kopp och inte min.



Jag uttryckte min åsikt om det och det är inga pikar till någon. Jag tycke inte det var så smart av min far att han tatuerade in min mors namn när han var ung.



Folk får tycka vad de vill om mig och skriva vad de vill om mig att jag ex inte passar i rockabilly stilen eller att mitt hår vart fult när jag färgade det. Det är deras åsikt och var och än har rätt till att tycka som de vill och välja ifall de vill skriva ut det i sin blogg.



Jag skriver om mitt liv och om det inte passar sig att läsa om det så behöver du inte göra det, det är helt upp till dig.



Vad jag vet så har jag ett liv med min sambo, familj och vänner.

2011-12-04 @ 21:55:21
Postat av: Anonym

Jag känner en del som tatuerat in sin partners namn och ångrat sig efteråt då det tagit slut och det kanske inte är så värst roligt då.

Sedan så är det en gullig gest, men jag skulle aldrig tatuera in min partners namn för det. Räcker att hans namn ska stå i min ring ;)

2011-12-04 @ 22:18:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0