Snällt av honom

Åkte iväg till willys förut i kväll för storhandling för ca 3 veckor framåt. Ingen utav oss har någon större lust att storhandla veckan till julafton då varenda jävle springer runt och slåss med kundvagnarna. Det var meningen att jag skulle betala denna omgång med mat men då älsklingen skulle ha en stock snus så var han så snäll och betalade allt.

Bara en sådan lite gest betyder väldigt mkt för mig, han är typ den enda omtänksammaste killen jag har varit tillsammans med. Jag tror det är viktigt att man är omtänksam i ett förhållande och att man inte är allt för självisk. När man är i ett förhållande så handlar faktisk inte allt om bara mig mig mig utan man måste lära sig att kompromissa med sin partner för att få förhållandet att fungera. Det är lika dant i en vänner relation, man ska både ge och ta båda två.

På tal om att kompromissa så är min karl ingen större älskare utav twilight filmerna men han följde med på den senaste filmen på bio samt att han ska följa med på den andra oxå. Själv så har jag lovat att jag ska se första matrix filmen (kanske de andra oxå) med honom samt att vi ska gå på silent hill 2 sen på bio.

Där har vi ett bra exempel på en kompromiss. Om fler kompromissade vare sig det gäller i par förhållande eller i vänner relation så skulle det nog bli mindre tjaffs och tjuriga miner.

/M

Ditt ord

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0