När man tröttnar

Jag börjar tröttna på att höra av mig till folk för att träffas och så kan de inte svara på sms/mailet/logg inlägget. Träligast är om man ex har skickat ett logginlägg och sen ser att personen ifråga har varit inne på sida 4 gånger under olika dagar efter att man skrivit det och inte svara. Det tar inte många minuter att svara ifall man kan eller inte vill ses.

När vi endå är inne på att tröttna så börjar jag tröttna på att man inte får tycka, tänka, göra och uttrycka sig som man själv vill. Jag är en egen individ som gör som jag vill och inte som andra tycker och vill att jag ska göra. När jag ex uttrycker mig om vad jag tycker eller tänker så är det vad jag tycker och tänker. Inte vad jag tycker andra skall tycka och tänka.

Bara för att jag personligen ex aldrig skulle kunna tänka mig att pierca mig i ögonbrynet, färga håret rosa eller tatuera in en trible på kroppen så betyder inte det att jag tycker att andra ska tycka som mig. Om du tycker att tribel tatueringar är snygga och vill ha en sån jag då ska du ju göra en. Tycker du det är snyggt med rosa hår jag då får du ju färga håret rosa för det är ju inte mitt hår, inte jag som skall gå med det. Sen kanske jag tycker att det är snyggt med rosa hår men inte på mig personligen.

Jag tycker inte om att dricka rödvin, tycker det smakar fan men det innebär inte att folk i min närhet inte får dricka rödvin eller tycka att det är den bästa sortens vin som finns. Så länge jag inte behöver dricka det så är jag nöjd sen får andra göra som de vill. Smaken är som baken, delad!

Det är synd att en del folk inte kan inse att bara för att man skriver eller säger att man inte tycker om en sak generellt så innebär det inte att man prompt tycker att den personen ska tycka som än själv.

Nej tack nu läntar jag tills lördag för då kommer jag att njuta av trevligt sällskapet som kommer över för att dricka gott, festa och lyssna på härlig musik. 
/M

Ditt ord

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0