Första arbetslösa dagen

I dag så var det min första "arbetslösa" dag, mitt vik har gått ner på 50% så jag jobbar bara 2-3 dagar i veckan nu.

Så efter som jag inte jobbade i dag så tog jag sovmorgon och gick upp lite innan 9. Fixade till mig och åkte iväg till sjukhuset där jag skulle fylla i lite papper och lämna blod på blodcentalen som de skulle analyser. Så om proverna ser bra ut så kommer jag få bli blodgivare och lämna blod om ca 1 månad.


När jag var klar där upp så åkte jag till arbetsförmedlingen då jag var tvungen att skriva in mig där igen, annars så får jag ingen ersättning utav a-kassan. Skall även skicka in en ansökan om a-kasse ersättning till de samt arbetsgivar intyg. Det är nästan ett heltidsarbete att vara arbetslös och fylla i papper för att få ersättning.

Åkte hem sen och tog det lungt en stund och laddade batterierna innan jag åkte iväg och tvättade av bilen. Nu så ser man vad det är för färg på min volvo. Vart en tur till ica maxi sen för lite små handling innan jag åkte hem och tog tag i disken. Plockade även undan lite i lägenheten så det inte ser så stökigt ut.

Väntar på att älsklingen ska komma hem från jobbet, så fort han kommer så ska jag börja fixa till middagen åt oss. Det blir pasta och kycklingsallad ikväll med egna krutonger.

/M

Ditt ord

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0