Fake with make up

I dag har jag mest bara tag det lugnt, var ner en sväng till af på förmiddagen. Det gick snabbt och smidigt där nere vilket är skönt. Sen åkte jag hem till mina föräldrar och lånade deras hemtelefon då jag skulle ringa till a-kassan angående om hur jag ska fylla i kassakortet för nästa period. Även där gick det smidigt och snabbt.

Efter lunch så tog jag tag i disken och sen hade jag tänkt träna till activ sports skivan men det var några konstiga uppdateringar så får vänta med det tills älsklingen kommer hem. Tog istället en tur ner på stan, köpte 2 snygga hårspännen inne på hm och sen ett frimärke så jag kunde kasta ena a-kassekorte på brevlådan.

Nu slö tittar jag på teve och ska strax ta och vika ihop lite tvätt. När älsklingen kommer hem sen så ska vi åka ut till forssjö och fira hans bror som fyller 30 år i dag. Det bjuds på smörgåstårta och det är ju inte fy skam.

Åh när jag var ute förut och var inne i lite affärer så så jag jätte många tjejer som såg ut som spackel dockor. Det var tonvis med både fondation, ögonskugga, läppglans, kajal, eyeliner, maskara och läppglans. Är det så himmla farligt att gå ner på stan eller till konsum affären på hörnet osminkad?

Jag gick ner på stan osminkad i dag och inte fan dog jag för det. Visst jag sminkar mig också ibland men inte med de mängderna smink. Jag brukar kleta på lite ögonskugga och maskara när jag ska till jobbet så man ser lite pigg och fräsch ut. Sen när jag ska bort på fest ibland så brukar jag sminka mig lite mer men aldrig så att jag ser ut som en spackel docka i fejan.

Det är så man börjar funderar på ifall dessa spackel dockor någonsin har visat sig utan smink för ex sina pojkvänner och vänner. Vem vet de kanske har så dåligt självförtroende att det inte kan visa sig utan smink, det är synd för oftast ser de nästan bättre ut utan allt där spacklet i ansiktet. Nä våga vara naturlig säger jag bara!

/M


Ditt ord

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0