Fin dekoration till blommkrukan

Jag köpte hjärtat i frigolit från pyssel och pynt för några dagar sen. Hade en idé om att måla de och sen trä de på blommpinnar för att sen sätta ner i några blommkrukor. Resultatet var jätte bra, det är åtminstonde vad jag tycker.

Jag målade hjärtana med en sliverfärg då jag tycker det passade bäst in här då vi har rätt så mörka möbler i vardagsrummet. När de hade torkat så målade jag de med en matt klar lack, sen tryckte jag fast en varsin blommpinne i de som jag hade lackat förut så de ska tåla väta.

Man kan ju om man vill även decoupaga eller krackilera dessa hjärtat för att få de mer effektfulla. Själv nöjde jag mig med den här enkla varianten.

/M




Ditt ord

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0