Lite butter

Arbete stod på ordningslistan idag, var mörkt och ruggit när jag åkte till jobbet i morse. Men vid lunchtid så tittade solen fram och när man tittade ut skulle man nästan kunna tro att våren var på väg. Tyvärr är det ju inte så utan vintern och julen väntar runt hörnet på oss.

Både jag och min tandläkare har varit små trötta under dagen, förmodligen pga den varma luften i våra lokaler. Öppnar man fönstret så är det skönt en stund men sen fryser man satan och måste dra igen det fort som tusan innan man börjar hacka tänder.

Väl hemma fixade jag till mackaronilåda som jag åt framför teven som var kvällens middags sällskap då mitt hjärtat skulle ut till sköldinge för att lämna lite saker.

Han kom hem sen och myste ner sig i soffan men mig, själv kände jag mig lite butter. Trött, ont i nacken, mps:ig och grymt sugen på choklad. Vilken underbar kombinatinon, hjärtat sa till mig att han tycke jag var söt en då och det värmed verkligen i hjärtat. Känns underbart att veta att han tycker jag är söt även fast jag är butter och dann :P

Franken ringde förut och undrade i vilken port jag bodde i för han skulle nämligen kolla på en lägenheten här på bryggaregatan. Det visar sig att det är i porten brevid oss lägenheten ligger i. Skulle va kul ifall han får lägenheten, blir närmar ifall man ska träffas och hitta på något.

Gick ialla fall bort till coop för en lite stund sen och inhandlade chocklad så nu är jag på lite bättre humör. Kollar nu på criminal mindes och myser med karln i soffan.

/M

Ditt ord

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0