Fina askar

I dag har jag varit nere i svärmors lokat och pysslat lite. Dagen till ära målade jag och dekorerade 2 st askarna.

Allt som behövdes var askar (kommer från panduro tror jag), målar färg, något fint papper, spetsband, svart stämpeldyna, dubbelhäftande tejp. Du målar asken och när den har torkat mäter du sen ut hur stora pappers bitarna ska vara som skall sättas fast på sidorna samt locket.

Klipp ut pappersbitarna i rätt storlek och sätt fast dubbelhäftande tejp på baksidan. Sen tar du den svarta stämpeldynan och drar längst med kanterna på asken. När det har torkat så kan du sen pilla bort skyddsplasten på den dubbelhäftande tejpen och klistra fast pappers bitarna på asken.

När det är klart så mäter du ut hur lång remsa du behöver utav spetsbandet så den räcker runt asken. Sen sätter du dubbelhäftande tejp på ena sidan av bandet. Pilla bort skyddsplasten och sen är det bara att sätta fast det runt kanten på asken, i detta fallet på locket.

Orden som står på ena kortsidan av asken har jag gjort med hjälp av bokstavs stämplar men det går lika bra att skriva med en svart tuschpenna.

Och så här ser askarna ut som jag gjorde:



Ditt ord

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0